Logo Bizzy Blue

כך תוכלו לבחור בהצלחה עורך דין לדיני עבודה

עורך דין לדיני עבודה

תוכן עניינים

אם אתם שכירים ואתם מרגישים שהזכויות שלכם נפגעו והדבר הוביל לפגיעה כלכלית או אישית, ייתכן מאוד שמגיע לכם לקבל פיצויים מהמעסיק שלכם. על מנת שתוכלו להגדיל את הסיכויים לקבל את מה שמגיע לכם, תצטרכו להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתביעות הקשורות לדיני עבודה. איך תדעו לבחור עורך דין מתאים מבין המבחר הרב שיש בשוק? ריכזנו לכם מספר שלבים וטיפים שמומלץ ליישם לפני הבחירה.

הכתבה נעשה בשיתוף עם עורכת דין דיני עבודה אורנה שמריהו, בעלת ניסיון למעלה מ-20 שנה בתחום המשפט ובדיני עבודה בפרט.

טיפ מס' 1 - וודאו שעורך הדין אכן מתמחה בדיני עבודה

אל תתנו לתואר "עורך דין" לבלבל אתכם. יש עורכי דין שמתמחים בדיני משפחה, דיני נזיקין, משפט פלילי וכו'. במידה ומצאתם עורך דין שתחום התמחותו הוא לא רק דיני עבודה והוא מתמחה גם בתחומים אחרים, העדיפו על פניו עורך דין שמתמחה אך ורק בדיני עבודה.

טיפ מס' 2 - בדקו את הניסיון של עורך הדין

מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין שאינו מתחיל בתחום אלא אחד שיש לו המון ניסיון (לפחות 10 שנים ומעלה). כמו כן, יש לבדוק באיזה תחום יש לו יותר ניסיון - האם בתחום של ייצוג מעבידים או בתחום של ייצוג עובדים. במידה ואתם שכירים, יש להעדיף עורך דין שיש לו המון ניסיון בתחום של זכויות עובדים וכמובן ייצוג עובדים. כמו כן, בדקו האם לעורך הדין יש ניסיון בעמידה מול שופטים בבית הדין לענייני עבודה.

טיפ מס' 3 - סמכו על תחושת הבטן שלכם

כאשר בוחרים עורך דין לדיני עבודה, מומלץ לסמוך על האינטואיציה שלכם. עורך הדין יטפל בתיק שלכם והטיפול שלו יכול להשפיע על הפיצויים שתקבלו. על כן, בדקו האם יש לכם כימיה איתו והאם אתם סומכים עליו.

טיפ מס' 4 - קרבה גאוגרפית

רוב האנשים יעדיפו לבחור עורך דין שיהיה בעיר מגוריהם. שימו לב, במרבית המקרים אין לכך חשיבות, שכן לא תצטרכו להגיע לעורך הדין בתדירות גבוהה. על כן, גם אם המשרד שלו ממוקם שלא בעיר מגוריכם, מומלץ שלא תפסלו אותו. עדיף לבחור עורך דין מקצועי ומוצלח מאשר עורך דין קרוב ולא מוצלח. כמובן שהמצב האידיאלי יהיה עורך דין שנמצא באזור מגוריכם וגם אחד שיהיה מקצועי ומוצלח. אם מצאתם אחד כזה, הרווחתם.

טיפ מס' 5 - מחיר

קחו בחשבון שאין מחיר אחיד וכל עורך דין יכול קחו בחשבון שאין מחיר אחיד וכל עורך דין יכול מתמחר את השירותים שלו אחרת. קחו בחשבון שמחיר גבוה לא בהכרח יעיד על מקצועיות ומחיר נמוך לא יעיד על סיכויים נמוכים לזכייה בתביעה משפטית. אין ספק שיש חשיבות לנושא המחיר אבל קחו אותו רק כשיקול משני ולא כשיקול עיקרי.

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר