Logo Bizzy Blue

ניכיון שיקים - איך עובד השירות? והאם יש אלטרנטיבות אחרות?

ניכיון שיקים

תוכן עניינים

שמעתם על שירות ניכיון שיקים ותהיתם איך הוא עובד? הכתבה שלנו היא בדיוק בשבילכם ונעשתה בשיתוף עם בית מאור חברת ניכיון שיקים המובילה את תחום ניכיון השיקים בארץ.

תזרים מזומנים לפעילות התקינה של העסק

כל בעל עסק יודע שתזרים מזומנים הוא חיוני לשימור וצמיחת העסק. הבעיה היא שיש קושי לשמור על התזרים, שכן לקוחות וספקים רבים משלמים לעסק בשיקים דחויים. אמנם שיקים דחויים מוגדרים כאמצעי תשלום חוקי, אבל יש לכך לא מעט השלכות על נזילות המזומנים של העסק. על מנת לפתור את הבעיה, אפשר להשתמש בשירות ניכיון שיקים. כך בעלי העסקים יכולים לקבל תשלום מיידי עבור השיקים הדחויים ולהמשיך בפיתוח העסק שלהם.

מה זה בדיוק ניכיון שיקים?

מדובר על שירות פיננסי לכל דבר. כאשר משתמשים בו, יש אפשרות להמיר שיקים דחויים לכסף מזומן. כאשר בעלי עסקים מקבלים שיקים דחויים מלקוחות או מספקים, הם יכולים להגיע לבנק ולהפקיד את השיקים. אלה יפרעו במועד הנקוב עליהם או שהם יכולים לגשת לחברת ניכיון שיקים להמרת השיקים למזומנים. כאן נציין שממש בדומה לניירות ערך, גם השיקים הדחויים נסחרים בכל מיני מחירי קנייה ומכירה. הכל בהתאם לסוג השיק, לשווי שלו, לוותק של העסק ולפרמטרים נוספים. כאשר משתמשים בשירות ניכיון שיקים, יש לשלם עמלות וריביות בשיעור של כמה אחוזים.

הלוואה כאלטרנטיבה לניכיון שיקים?

אם יש בעיות בתזרים המזומנים והבנק מסרב לתת הלוואה ואין פתרונות מימון אחרים בהם ניתן להיעזר, אז מומלץ להשתמש בשירות ניכיון שיקים. מה שכן, אם מדובר על פתרון שוטף לעסק, אז צריך לשקול שימוש בשירות ניכיון שיקים ובוודאי לא להשתמש בו באופן קבוע ומדוע? כי גם מקבלים פחות כסף ביד על השיקים שהוגשו לניכיון וזאת לעומת הלוואה באותו סכום ובאותה הריבית וכמו כן גם יש מגבלות על השיקים שניתן לנכות.

מתי מומלץ להשתמש בשירות ניכיון שיקים?

במידה ובעל העסק לא בטוח לערבות השיקים, מומלץ לשקול להשתמש בשירות ניכיון שיקים.  החברות המציעות את השירות יודעות כיצד לגבות את הכסף בעת הצורך.

שורה תחתונה

כרגע, אין שום צפי של משרד האוצר לאסור על תשלום בשיקים דחויים. כך שספקים ולקוחות עדיין ימשיכו לשלם לבעלי עסקים בצורה זו. על כן, בעלי העסקים נדרשים להשתמש בפתרונות חכמים וזאת על מנת לשמור על תזרים המזומנים בעסק. אחד מהפתרונות הללו הוא ניכיון שיקים.
לפני שאתם מחליטים להשתמש בשירות ניכיון שיקים, מומלץ לקרוא כמה שיותר חוות דעת על החברה המספקת את השירות, לבדוק שהחברה פועלת ברישיון משרד האוצר ולבדוק את שיעור העמלות והריביות המבוקשים וכמובן לא לוותר על ייעוץ עם אנשי מקצוע שיש להם ידע וניסיון כמו רואה חשבון ומתכנן פיננסי.
שיהיה בהצלחה!

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר

חדש באתר ביזי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר BIZZY💝