Logo Bizzy Blue

מה זה מספר רישיון נהיגה? כל התשובות וההסברים לפניכם 

מספר רישיון נהיגה

תוכן עניינים

אז יש כל כך הרבה שאלות הקשורות לרישיון, ופרט רישיון נהיגה, חידוש רישיון נהיגה ומה עושים כדי להוציא רישיון נהיגה.. במאמר שלפניכם תוכלו למצוא תשובות לרוב הנושאים לרישיון נהיגה על צורותיו.

בואו נתחיל מההתחלה על מהו רישיון נהיגה

רישיון נהיגה הוא מסמך משפטי המראה שאתם רשאים להפעיל רכב מנועי. הוא מכיל את התמונה שלכם, ומידע על הזהות שלכם ורישומת הנהיגה שלכם ותאריך התפוגה של הרישיון הספציפי.

רישיון נהיגה מונפק על ידי ממשלת ישראל, והדרישות להשגת רישיון נהיגה משתנות ממדינה למדינה. לדוגמא, במדינות מסוימות נהגים צריכים לעבור מבחן נהיגה ו/או להעריך את כישוריהם לפני קבלת הרישיון. במדינות אחרות, נהגים חייבים להיות בני 18 לפחות כדי לקבל רישיון נהיגה.בישראל ניתן להוציא רישיון נהיגה מגיל 16 ותשעה חודשים בלבד.

אחרי שהבנו מהו רישיון נהיגה נעבור להבנה של חשיבות מספר רישיון נהיגה.

מספר רישיון

מספר רישיון הנהיגה שלנו הוא בעצם סוג של חותמת המאשרת את זה שיש לנו אישור בהפעלת רכב מנועי.בהמשך נרחיב על סוגי רישיון נהיגה.

עוד פרט הוא שתמיד מספר רישיון הנהיגה שלנו יהיה מורכב משני חלקים - החלק הראשון נקרא 'מספר זיהוי הנהג' והוא מזהה את המדינה המנפיקה, ואילו החלק השני נקרא 'מספר רישיון' והוא מזהה באופן ייחודי כל אדם.

אם טעיתם למה צריך מספר רישיון נהיגה? אז מספר רישיון הנהיגה ישמש אתכם בדרך כלל לזיהוי ואימות זהותכם בכבישים, ובעת הגשה לחידוש רישיון נהיגה, וגם אם תרצו בעתיד להוסיף רישיון של כלי רכב שונים המצריכים רישיון מיוחד בנוסף.

אז אחרי שהבנו מהו בכלל מספר רישיון נהיגה, נעבור לחלק הויזואלי, איך בכלל נראה כיום כרטיס רישיון נהיגה.

איך נראה כרטיס רישיון נהיגה?

כרטיס רישיון נהיגה הוא מסמך רשמי שהונפק על ידי הממשלה לזכאים לנהוג. זה יכול לשמש לצורכי זיהוי וכאישור לנהוג ברכב בכבישים ציבוריים. בכרטיס מופיעה תמונת המחזיק, שם מלא, תאריך לידה, וכתובת.

כרטיס או מסמך רישיון הנהיגה חשוב כי הוא מאפשר לנו להוכיח את זהותנו וחשוב ביותר הגיל שלנו, כאשר אנו צריכים להציג את כרטיס רישיון הנהיגה זה לרוב קורה שעוצרים אותנו באמצע הדרך לזיהוי או בדיקה בכבישים ולא עלינו תאונות וביטוחים. חשוב ביותר זה גם מאפשר לנו לנהוג באופן חוקי בכבישים ציבוריים, ברוב המדינות כרטיסי רישיון נהיגה מגיעים בצבעים, צורות וגדלים שונים בהתאם לאזור או למדינה המנפיקה אותם. צבע כרטיס רישיון נהיגה נקבע בדרך כלל לפי סוג רישיון נהיגה שהונפק.

משהו שחשוב לדעת הוא שיש בדרך כלל גם מסמך של רישיון הנהיגה שלנו, וגם כרטיס קטן דמוי תעודת זהות שאפשר ורצוי לקחת איתנו, ועל כך נסביר למטה.

למה חשוב לשמור על כרטיס רישיון נהיגה, ולקחת אותו איתנו

חשוב תמיד לקחת איתכם את כרטיס רישיון הנהיגה ולא להשאיר ברכב, מכיוון שמדובר על כרטיס שהוא מין תעודת זהות ואנו לא רוצים שיגיע לידיים הלא נכונות, ולמה? כי כיום כרטיס רישיון הנהיגה משמש רבים מאיתנו כמין תעודת זהות בכניסה למקומות שיש הגבלת גיל,או בקניית מוצרי טבק ואלכוהול וכדומה. שונה מהמסמך שלרוב משאירים בתא הכפפות ברכב. הכרטיס הקשיח של רישיון נהיגה משמש אותנו הרבה פעמים במצבים שאבד לנו תעודת הזהות או שכחנו את במקום כלשהו, ואפילו שאנחנו מחכים להנפיק חדש ולא רוצים להסתובב על מסמך זמני של תעודת זהות אלא משהו קומפקטי, ובכלל לכל הזדהות לרוב מקבלים גם את רישיון הנהיגה שלנו. כך שכמו שאנו שומרים על תעודת הזהות שלנו שלא יגיעו לידיים הלא נכונות, כך גם חשוב לשמור אצלנו בנוסף עם תעודת הזהות,גם את כרטיס רישיון הנהיגה, ואם מוצאים חדש כמובן לגנוז את כרטיס הנהיגה הישן.וכמו שאמרנו השארתם ברכב עלולה להוביל לטעות יקרה). עוד סיבה לקחת איתכם את כרטיס רישיון הנהיגה, היא אם אתם נוהגים לנסוע לרוב במכוניות מתחלפות של האישה בעל אמא וכדומה.

אחרי שהבנו למה חשוב לשמור על רישיון הנהיגה שלנו ובפרט על כרטיס רישיון הנהיגה, נעבור לחלק העוסק אם אבד לנו רישיון הנהיגה, מה עושים במקרה של אובדן רישיון נהיגה.

אובדן רישיון נהיגה

אובדן רישיון נהיגה מה עושים? קודם כל לא להילחץ זה קורה לטובים ביותר.

אז לפי חוק משרד התחבורה אתם יכולים לנסוע ללא רישיון הנהיגה שלכם עליכם וזה כל עוד הוא אכן בתוקף, וניתן להזדהות במקרה כזה עם תעודת הזהות. חוק זה תקף גם על תעודת זהות אגב. אז איך מנפיקים רישיון נהיגה חדש? יש אופציה זמני גללו למטה לכל התשובות.

נעבור לשאלה הכי נשאלת האם זה עולה כסף להנפיק רישיון נהיגה שאבד?

כמה עולה להנפיק רישיון חדש במקרה שאבד

העלות של הנפקת כפל (העתק נוסף במקרה שאבד) רישיון נהיגה מופיעה ברשימת אגרות הנהיגה. כדי להתעדכן בקישור למעלה שיכול להשתנות מעת לעת לכן אנו לא נוקטים מחיר במאמר.

כעת נעבור לאופציה המהירה להנפקה של רישיון נהיגה.

הנפקה של רישיון נהיגה מהיר - האם ניתן להנפיק רישיון מהיר מהיום למחר?

אז התשובה לרוב היא כן אפשרי.

בשביל להזמין רישיון במהירות, פשוט מאוד, דבר ראשון זה תשלום, צריך לשלם את האגרה עבור החידוש של רישיון הנהיגה באתר משרד התחבורה. בעמדות השירות העצמי הנקרא (רשיומט) או במוקד הטלפוני 5678*.

ומיד אחרי שזה שולם, תצטרכו להיכנס לאתר הרישיון המהיר ולבחור בנקודת האיסוף באתר שהכי קרובה אליכם. אתם יכולים גם לאסוף את הרישיון נהיגה בעמדת "על הקו" בטרמינל 3 בנתב"ג תמורת סכום של 234 ₪ (המיקום לאיסוף נמצא באולם של קבלת הפנים בטרמינל 3).

יש עוד אופציות נוספות אשר מתווספות לאיסוף מהיר בעלויות של 59-240 שח. לאחרונה נוסף גם אופציה לאיסוף מבית הדפוס בארי שנמצא בקיבוץ בארי המאפשרים לאסוף ישירות משם בסכום סימלי של עד 60 שקלים.

אז כדאי לכם לבדוק את כל האופציות והמחירים, כמו שאמרנו יש כמה אופציות ובכל רגע מתווסף גוף נוסף שמאושר להנפיק רישיון נהיגה מהיר במידה ואבד וכדומה.זה כמו שאמרנו בסיטואציה שאתם צריכים מהיום למחר.

אחרי שהסברנו על הנפקה חדשה בואו נעבור לאופציה שצריך לחדש את רישיון הנהיגה.

הכל על חידוש רישיון נהיגה, ומתי יודעים אם רישיון נהיגה בתוקף

הכלל הוא שעליכם לחדש את רישיון הנהיגה שלכם כשהוא יפוג. אם אינכם בטוחים מתי יפוג תוקף הרישיון שלכם, תוכלו לבדוק את התאריך בגב הכרטיס שלכם.

אם יש לכם רישיון נהיגה מסחרי אז הוא יפוג כל שנתיים. ותצטרכו לחדש אותו לפני תאריך התפוגה כדי להמשיך לנהוג בצורה מקצועית וחוקית.

כמו כן, יהיה עליכם לחדש את רישיון הנהיגה שלכם אם יש שינוי בשמכם או בכתובת. פעולה זו עשויה לדרוש תמונה חדשה עבור שינויים אלה וניתן לעשות זאת בכל עת במהלך תהליך החידוש.

מדינות מסוימות הדורשות ממך להוציא רישיון נהיגה חדש אם שמך משתנה.בקיצור כדי לא לחכות מעבר לזמן המוקצב דבר היכול להוביל לאיפוס רישיון נהיגה ועיכוב של החידוש. חייבים לחדש את רישיון הנהיגה? יש פתרון לחידוש זמני במקרים מסוימים, המשיכו לקרוא למטה.

רישיון נהיגה זמני

רישיונות נהיגה זמניים תקפים בדרך כלל למשך 30 יום, אך חלק מהמדינות מאפשרות להנפיק אותם לפרקי זמן קצרים יותר.

רישיונות נהיגה זמניים ניתנים בדרך כלל במקרה של חירום,לדוגמא כאשר לאדם אין את הרישיון המקורי שלו. ניתן לחלק אותם גם לאירועים מיוחדים,למשל אם מישהו רוצה לנהוג כחלק מהעבודה שלו.

רישיון נהיגה זמני יכול להינתן מכל מספר סיבות, כגון אם מישהו חדש במדינה ויוצא מצב שהוא חייב לנהוג בזמן שהוא ממתין לקבל את רישיון הנהיגה הקבוע שלו. ניתן להנפיק אותו גם אם לאדם יש רישיון נהיגה שפג תוקפו והוא צריך לנהוג על מנת לחדשו.

נעבור לתוקף של רישיון הנהיגה, מתי יש לחדש.

בדיקת תוקף רישיון נהיגה

תוקף רישיון הנהיגה מסומן בבירור בכרטיס רישיון הנהיגה וגם רשום בספח.רישיון נהיגה תקף לשנתיים לנהגים חדשים ו-10 שנים לנהגים מבוגרים. בהגיע מועד חידוש הרישיון ישלח לביתכם מכתב מפורט לתשלום עבור חידוש הרישיון. הספח שנשלח (לאחר תשלום) יהווה רישיון נהיגה הזמני שלכם עד שליחת הרישיון הקבוע בדואר.

אז הגענו לסוף המאמר מקווים שקיבלתם חלק מהתשובות שחיפשתם בנוגע לרישיון נהיגה, למידע נוסף מוזמנים להמשיך לגלוש באתר.

*כל המידע ניתן מתוך ידע ומחקר שלנו בנושא רישיון נהיגה ואין להסתמך ולהתבסס רק עליו, מכיוון שיש שינויים המשתנים מעת לעת ותמיד חשוב לבדוק.

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר

חדש באתר ביזי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר BIZZY💝