Logo Bizzy Blue

מי זו מרצ'לין ברטרנד? 

מרצ׳לין ברטרנד

תוכן עניינים

אם השם לא נשמע לחלקכם מוכר אז את השם של הבת שלה אין אחד שלא מכיר, מרצ'לין ברטרנד היא אמא של השחקנית הכי מפורסמת בעולם אנגלינה ג'ולי

אז במאמר שלפניכם נציג מידע שאספנו על חייה של מרצ'לין ברטרנד.

החיים המוקדמים של מרצלין

מרצלין נולדה בבית החולים סנט פרנסיס אשר נמצא בבלו איילנד, ברטרנד גדלה בעיירה קטנה הסמוכה לגדת הנהר ריברדייל, הוריה היו לויס ג'ון (לבית גוונס) ורולנד פ. ברטרנד.

למרצלין היו שני אחים צעירים: אחות בשם דבי, ואח בשם ראלי, בשנת 1965 משפחתה של ברטרנד עברו דירה ממקום מגוריהם בשיקגו לבוורלי הילס קליפורניה, שם למדה בבית הספר התיכון בבוורלי הילס מהשנה השנייה ועד שסיימה את הלימודים.

אביה של מרצלין ברטרנד היה ממוצא צרפתי-קנדי, ואמה הייתה ממוצא הולנדי וגרמני, עם אבות קדמונים שהיגרו לארצות הברית באמצע המאה ה-19. אם כי אביה הקדמון היחיד הידוע אינדיאני. מרצלין ברטרנד זוהתה לעתים קרובות בטעות כשחקנית צרפתייה בגלל שם הבמה שלה, היא אמרה -"אמא שלי הכי רחוקה הפריזאית הצרפתית שאתם יכולים לדמיין, טענתה מרצלין, וציינה שאמא שלה בכלל גדלה באולם באולינג שהיה בבעלות סבא וסבתא שלה.

עכשיו נעבור מחייה המוקדמים, לחיים הבוגרים והאישיים של מרצלין ברטרנד.

החיים האישיים של מרצלין ברטרנד

מרצ'לין הייתה נשואה לשחקן ג'ון וויט במשך עשר שנים לפני שהתגרשו ב-1979, לאחר מכן היא הכירה את בעלה השני, הבמאי ג'ון טונקין, בזמן שצילם את נהר הניגר (1984) בניגריה והם נישאו בשנה שלאחר מכן.

לשנייים נולדו שני ילדים, ג'יימס הייבן ואנג'לינה ג'ולי. שני הילדים הפכו לשחקנים וסלב בעולם כולו .

נישואיהם של ג'ון וויט ומרצלין היו הצלחה גדולה. שניהם היו שחקנים והעריצו זה את עבודתו של זה. בשנת 1968, הם ניצלו את ההזדמנות לעבוד יחד בסרט Chappaqua.

אך נישואיהם של ברטרנד ווייט הסתיימו בגירושים ב-1979.

ומרצלין ברטרנד ובנה, ג'יימס, היו מנוכרים מאז 2003 וג'יימס הצהיר שהוא לא ראה את אמו מאז 2003.

ברטרנד ו-וייט נפרדו ב-1976, תוך ציטוט פומבי של כעס מצד וייט. ברטרנד הגישה בקשה לגירושין ב-1978, שהסתיימו סופית ב-1980.אך גם לאחר שג'ון טונקין מרצ'לין התגרשו, מה שלא הרבה יודעים שהם נשארו חברים קרובים עד מותה.

לאחר פרידתה המשפטית מווייט, ברטרנד החלה במערכת יחסים עם יוצר הסרטים התיעודי ביל דיי. הם חיו יחד במשך אחת עשרה שנים אך מעולם לא נישאו. במהלך חייה המאוחרים יותר, ברטרנד הייתה במערכת יחסים עם האקטיביסט והמוזיקאי ג'ון טרודל.

לפני מותה היו למרצלין שלושה נכדים מבתה, ונכדה נוספת, שנולדה בשנה שלאחר מכן, אשר קיבלה לכבודה את השם האמצעי מרצלין.

בואו נמשיך לקרירה המפוארת של מרצלין ברטרנד אמא של אנג'לינה ג'ולי.

קריירת הקולנוע של מרצלין

מרצלין ברטרנד ידועה כשחקנית אמריקאית שהייתה לה קריירה מצליחה בהוליווד במהלך שנות ה-70 וה-80. מרצלין שיחקה בסרטים רבים כמו "מחפשת לצאת החוצה" (1982), "האיש שאהב נשים" (1983), "המכשפות.

מרצלין ברטרנד החלה להתעניין לראשונה במשחק בילדותה שהייתה מלווה את אמה לצילומי קולנוע. ב-1973 שיחקה בסרט "Les Uns et les Autres" של קלוד ללוש לצד קתרין דנב ואיב מונטנד. זה הוביל לתפקידים נוספים בסרטים כמו "Coup de Tête" (1976), "La Vie est".

בנוסף מרצלין אמא של אנג'לינה ג'ולי, הייתה מעבר לשחקנית גם דוגמנית בריטית מאוד מבוקשת בצעירותה.

כמובן שהקריירה של מרצלין גדולה ומלאה יותר. אך אנחנו קיצרנו ולקחנו את התמצית, כעת נעבור לחלק המצער וזה גורם המוות של מרצלין ברטרנד אמא של אנג'לינה ג'ולי.

גורם המוות של מרצלין ברטרנד אמא של אנג'לינה ג'ולי

אמה של אנג'לינה ג'ולי, מרצ'לין ברטרנד, הייתה אישה יפה ואמא אוהבת, בין היתר יש האומרים כאישה משפיעה בעלת חזון ואג'נדות שקידמה במהלך חייה ומלאת נתינה לסובבים אותה.

היא אובחנה כחולה בסרטן בגיל 39 .לאחר מאבק במחלה היא מתה מסרטן השחלות בגיל 56 ב-27 בינואר 2007 בבוורלי הילס, קליפורניה.

אנג'לינה, שהייתה לצידה ברגעיה האחרונים, ביקשה שלא ישלחו להם פרחים, אלא תרומות לחקר המחלה. מרצלין ברטרנד זכתה לחבק את שילה-נובל, נכדתה הביולוגית לפני מותה.

מה שבטוח הוא שאנג'לינה ג'ולי למדה הרבה מאמא שלה, וגם היא מצאה לנכון לתרום מכספה וזמנה לטובת אחרים, בפרט אוכלוסיה חלשה, נשים, וילדים בסיכון, ונהגה ללכת למדינות עולם שלישי. אחרי המוות של מרצלין אמא של אנג'לינה ג'ולי, אנג'לינה הבטיחה שתיקח עוד פרויקטים מלבד אלו שבהם היא עוסקת,  וזה לחקור בכללי סיבות מוות ומניעתם, ובפרט מחלות כמו סרטן על כל סוגיו, בואו נבין את השפעתה של אנג'לינה ג'ולי לפני וגם אחרי המוות של אמא שלה.

השפעת המוות על אנגלינה גולי

אנג'לינה ג'ולי היא אישה מדהימה אשר נלהבת מתעשיית הבריאות והרווחה, במיוחד באוסטרליה. היא מאמינה שיש צורך במחקר ובמימון נוספים בתחום הבריאות, בריאות הנפש, מניעת סרטן, טיפול בדמנציה, בריאות נשים, בריאות גברים ובריאות ילידי אוסטרליה.

אנג'לינה ג'ולי היא רופאת ילדים וחוקרת בריאות הציבור עם התמקדות בקשר בין גורמים חברתיים לבריאות ובריאות ילדים. היא פורסמה ב-BMJ, The Lancet, Pediatrics ובכתבי עת אחרים.

אנג'לינה ג'ולי תרמה לתחום רפואת הילדים על ידי פרסום מחקר על ההשפעות של גורמים חברתיים על בריאות הילדים.

מה שגרם לאנגלינה להיות אפילו יותר מעורבת בתחום הבריאות ולתרום מזמנה וכספה הוא מוות אימה, כאמור לאחר מאבק במחלת הסרטן כמה שנים לאחר מכן, אמה נפטרה מסרטן. חוויה זו הותירה השפעה מתמשכת על אנג'לינה ג'ולי הצעירה שנשבעה לעזור לאנשים עם מחלת הסרטן, ועוד מחלות מסכנות חיים אחרות. אנג'לינה ג'ולי אמרה שהיא מאמינה שמוות אמה הוא האחראי לעיסוקה הרב והתרומה והעניין שלה בנושאי בריאות עולמיים, מין שליחות שהיא מקיימת לאחר מותה. חוויה זו הותירה השפעה מתמשכת על אנג'לינה ג'ולי הצעירה שנשבעה לעזור לאנשים עם סרטן ועוד מחלות אשר מסכנות חיים לכל סוגיהם.

אנג'לינה ג'ולי היא פילנתרופית פעילה כבר שנים רבות. היא תרמה מיליוני דולרים למרכז הלאומי לילדים נעדרים ומנוצלים (NCMEC) ו-Global Action for Children (GAC).

אך לא רק לאנג'לינה ג'ולי יש רצון עז לתרום למען העולם, הרי טובים השניים מהאחד אומרים? אז כן במיוחד במקרה שלהם. אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט היו זיווג משמיים, אומנם כיום השניים לא יחד אך השאירו כזוג חותם של ערבות משותפת והזדהו כזוג פעיל ותומך במחקרים, וגם בהצלת חיים. החותם שלהם שלרוב נוצר מתרומות ענק של כספים ומחקרים וגיוס לנושאים חשובים בעולם, לשניים גם ילדים משותפים אשר אימצו והפכו אותם לחלק בלתי נפרד מחייהם והם מכירים בהם ממש כמו ילדים ביולוגים.

אז החלק הזה ידבר על איך בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי עושים הרבה טוב לעולם ביחד, וכיום גם לחוד.

אנג'לינה ובראד פיט למען העולם

אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט הם פאוור קאפל שהשפיע על העולם ביחד. שניהם התמסרו לעבודה הומניטרית, אך גם הקפידו לבלות עם ילדיהם המשותפים וגם המאומצים.

אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט הם פאוור קאפל שנמצאים יחד למעלה מעשר שנים. הם הכירו על הסט של מר וגברת סמית' ב-2005 ומאז הם היו במערכת יחסים שהיא לא רק רומנטית, אלא גם מקצועית. יחד, הם עשו דברים רבים שעזרו לשנות את העולם לטובה זה התחיל מאימוץ ילדים, ועד לעבודה עם יוניסף כדי לעזור לספק מים נקיים לנזקקים.

במיזם הכמעט אחרון שלהם יחד כזוג, ג'ולי ופיט עובדים עם נטפליקס להפקת סדרת סרטים על מלחמת העולם השנייה שיכתבו ויהיו מבוימים על ידי נשים. הפרויקט נועד לספק יותר הזדמנויות לבמאיות וכותבות, כמו גם להציג יותר כישרונות של נשים על המסך.

גם בני הזוג התמודדו עם אתגרים רבים בשנים האחרונות. לאחר שאנג'לינה ג'ולי הגישה בקשה לגירושין, היא חשפה שהיא עברה כריתת שד כפולה מונעת בגלל ההיסטוריה המשפחתית שלה של סרטן השד. היא נתקלה בשפע של תמיכה מכל רחבי העולם, וכמובן תמיד תהיה משפיעה ותומכת בנושא זה, אשר מקדמת מעמד האישה, ומשפיענית בתחום הסרטן על אלפי נשים כבר שנים רבות, מלכה אמיתית.

הגענו לסוף המאמר מקווים שהחכמתם, לעוד תוכן מעניין מוזמנים להישאר באתר.

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר

חדש באתר ביזי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר BIZZY💝