בתור בעלי עסקים, אתם יכולים להצטיין בתחומים רבים, אתם יכולים להיות מומחים בתחום שלכם ועדיין, אם לא תצליחו לשמור על הלקוחות שלכם, לא תהיה לכם פרנסה. עולם השיווק עוסק בשאלה הזו בדיוק, מה הגורמים שמשפיעים על הבחירה של הלקוחות הפוטנציאלים ומה מוביל לקוחות להיקשר לחברה ספציפית או בית עסק מסוים. במאמר הבא נדבר על פרט כביכול שולי, הדפסת חוברות. אנחנו נראה לכם איך למרות שהעולם השתנה והפך דיגיטלי, עדיין, אין תחליף לחוברות וקטלוגים מודפסים, מעוצבים ביד אמן.
כמה מילים על משפך שיווקי
כל בעל עסק יודע כי הלב הפועם של העסק הם הלקוחות. אם הלקוחות לא ימשיכו יקנו מוצרים, הרי שלעסק אין כל זכות קיום. העניין הוא שלמשוך לקוחות חדשים ויותר מזה, לשמור עליהם קרוב אלינו, זו עבודה לא פשוטה בכלל. יתרה מזאת, פסיכולוגים ומדעני ההתנהגות מנסים להבין לא מעט שנים, מה משפר את הסיכויים שלנו להגיע לליבם של הלקוחות ולשמור אותם קרובים אלינו. התשובה הרווחת היא להשתמש במשפך שיווקי. מה זה משפך שיווקי? אנחנו מדברים על התהליך הפסיכולוגי אותו עובר הלקוח שלנו, מהרגע בו הוא מתוודע למוצרים שלנו ועד שהוא רוכש מוצר זה או אחר.
כדי לעשות את זה קל יותר, אנחנו רוצים להציג את המשפך השיווקי על שלביו השונים:
- חשיפה: זה השלב בו הלקוח שלנו מתוודע לראשונה למוצרים שלנו. הוא יכול להתוודע אליהם דרך האינטרנט, דרך המלצה והוא יכול להתוודע למוצרים שלנו דרך קטלוגים או חוברת מודפסת, אותה אנחנו מניחים בחדר ההמתנה לפני הכניסה למשרד שלנו.
- התעניינות: זה השלב בו הלקוח מנסה להבין האם המוצר הזה רלוונטי עבורו? זה בדיוק הזמן שלנו לספר לו על המוצר הזה ולהסביר לו במילים פשוטות וברורות, למה המוצר הזה מתאים בדיוק לצרכים שלו. כן, גם את השלב הזה אפשר לעבור בדרכים שונות, דרך שיחת מכירה למשל או דרך הסברים פשוטים המופיעים בחוברת המודפסת שלנו, זו שאנחנו מציגים בפניו כדי שכל המידע יהיה פרוס מול עיניו.
- חשק: זה השלב בו הלקוח כבר מדמיין איך השירות או המוצר אותו אתם מציעים, יתאים בדיוק עבורו. איך הוא ירגיש אחרי שיהיה לו המוצר הזה וכן הלאה. זה שלב פסיכולוגי, אשר הלקוח מגיע אליו רק אם אנחנו, בתור בעלי עסקים, הקפדנו להציג לו את המוצר בצורה מושכת.
- הרכישה: זה השלב בו הלקוח כבר השתכנע והוא פשוט לוחץ על הכפתור, מתקשר אלינו ומבצע את העסקה.
אנחנו צריכים להיות שם לאורך כל הדרך
קל להתייחס לתהליכים של הדפסת חוברות בתור עוד סוג של מטלה בעסק. אבל כל עוד אנחנו מבינים את התפקיד החשוב של הדפסת חוברות ואיך אלו יכולות לתת לנו מענה חיוני לאורך המשפך השיווקי, הרי שאנחנו לא יכולים להסתכל עוד על הדבר הזה כמו עוד משהו שצריך לעשות ועושים אותו 'על הדרך'. האופן בו החוברת תראה, ישפיע על הבחירות של הלקוחות שלכם. מכאן שהדבר הנכון לעשות הוא להשקיע ולבחור קודם כל בית דפוס מקצועי, דרכו תוכלו להדפיס חוברות מאיכות טובה, מה שישאיר רושם על הלקוחות של בית עסק רציני המתייחס ללקוחות שלו במלוא הרצינות. בנוסף, חשוב לעצב את החוברת בחכמה, להציג את השירותים שלכם במילים פשוטות וברורות ולעשות כל מה שצריך כדי לעורר בלקוחות שלכם את החשק לרכוש את המוצרים שלכם דווקא.
לפרטים נוספים, לקבלת הצעת מחיר ושיחת ייעוץ ראשונה ללא עלות, אנחנו ממתינים לכם ממש עכשיו.