Logo Bizzy Blue

סיכונים והנחיות של תהליך שחזור דיסק קשיח

שחזור דיסק קשיח

תוכן עניינים

במאמר זה נספק לכם סיכונים והנחיות לשימוש בשחזור דיסק קשיח.

שחזור דיסק קשיח זוהי דרך מצוינת לשחזור נתונים שאבדו או נמחקו מכונן הדיסק הקשיח. כמו כן, זהו כלי משמעותי עבור משתמשי מחשבים כדי לשחזר נתונים שאבדו מכוננים קשיחים, כונני USB ומדיות אחסון אחרות.

בנוסף, הוא משמש גם לשחזור נתונים לאחר שהדיסק הקשיח של המחשב ניזוק פיזית. לכן, חשוב שתדעו כיצד המחשב שלכם מאחסן את הקבצים שלכם לפני שתחליטו באיזה סוג של כלי להשתמש כדי למנוע כל סיכון פוטנציאלי במהלך תהליך שחזור דיסק קשיח או נזק לחומרה לאחר השימוש בו.

ישנם שני סוגים עיקריים של שחזור דיסק קשיח:

  • שחזור שמבוסס על כונן קשיח - שחזור נתונים שמבוסס על כונן קשיח דורש מהמשתמש לפתוח את הכונן הקשיח כדי לשחזר את הנתונים שאבדו, דבר שעלול להיות מסוכן הן לחומרה והן למידע שעליו.
  • שחזור שמבוסס על קבצים - לעומת זאת, שחזור נתונים שמבוסס על קבצים, אינו דורש פתיחת כונן קשיח כדי לאחזר מידע שאבד.

כמו כן, ישנם סיכונים רבים הכרוכים בתהליך של שחזור דיסק קשיח. הסיכונים הנפוצים ביותר כוללים נזק פיזי למכשיר או למדיה, שימוש לא נכון בתוכנה או בחומרה ואובדן נתונים עקב שגיאות בתוכנה.

ההנחיות לתהליך שחזור דיסק קשיח בטוח ומוצלח כוללות:

  • פירמוט נכון של הכונן לפני שתתחילו.
  • גיבוי הקבצים שלכם.
  • שימוש בתוכנה אמינה ומהימנה.
  • לא להחליף נתונים קיימים בכונן שלכם.
  • שימוש רק בציוד מומלץ כגון מחשב נייד עם SSD.
  • לוודא שכל הכבלים מחוברים כראוי.
  • אי שימוש במקור חשמל חיצוני במהלך התהליך אם אפשר.
  • לבדוק אם יש מספיק מקום בכונן הקשיח לפני שתתחילו.

מה עליכם לעשות לאחר תהליך השחזור?

לאחר שחזור דיסק, חשוב לוודא שהנתונים בטוחים ומאובטחים. ישנם מספר שלבים שאתם יכולים לנקוט לאחר תהליך השחזור כדי להבטיח שהנתונים שלכם מוגנים.

הדבר הראשון שעליכם לעשות לאחר תהליך השחזור הוא לבדוק אם יש קבצים או תיקיות בדיסק שלא שוחזרו מהגיבוי. אם יש, אז הגיע הזמן לנקוט בפעולה ולמחוק אותם.

לאחר מכן, תצטרכו לבצע בדיקה לאחר שחזור נתונים. לאחר שחזור דיסק, עדיף לבדוק האם כל הקבצים אוחזרו או לא והאם הם נפגמו בדרך כלשהי על ידי בדיקת תקינותם.

כמו כן, עליכם גם להגביר את האבטחה והפרטיות שלכם לאחר תהליך השחזור.

אתם יכולים להשתמש בכמה מהטיפים הבאים למטרה זו:

  • גבו את הנתונים שלכם
  • הצפינו את הנתונים שלכם
  • הפעילו סריקת וירוסים
  • סרקו לאיתור תוכנות זדוניות
  • הגדירו חומת אש

כלים לשחזור דיסק קשיח

אם איבדתם את הנתונים שלכם, אתם יכולים להשתמש בכלים לשחזור דיסק קשיח כדי לשחזר את הנתונים שאבדו. בחלק זה נציג כמה מתוכנות שחזור הדיסק הקשיח הנמכרות ביותר.

שחזור נתונים בדיסק קשיח הוא תהליך מייגע שגוזל זמן. עם זאת, ישנם כמה כלים שיכולים לעזור להקל על התהליך, כגון תוכנת שחזור דיסק קשיח. תוכנת שחזור דיסק קשיח היא תוכנה המסייעת לשחזר נתונים שאבדו מכוננים קשיחים. היא יכולה לשחזר קבצים שנמחקו, קבצים מעוצבים ואפילו מחיצות שנמחקו.

תוכנת שחזור הנתונים הפופולרית והנפוצה ביותר היא הגרסה החינמית של Stellar Phoenix Windows Data Recovery שיש לה שיעור הצלחה גבוה והיא יכול לשחזר קבצים מכל סוגי הדיסקים הקשיחים, כולל SSDs ו-RAIDs. כמו כן, כלי שחזור הדיסק הקשיח הפופולריים ביותר הם HDD Raw Copy Tool ו-PhotoRec. כלים אלו קיימים כבר שנים והוכחו כיעילים למדי בתחום שחזור נתונים.

בנוסף, כמה תוכנות פופולריות אחרות לשחזור נתונים עבור Windows כוללות אתRecuva, EaseUS Data Recovery Wizard Professional, ו-Cucusoft Data Recovery Wizard עבור Mac.

אנו מקווים שאהבתם את המאמר בנושא שחזור דיסק קשיח, מקווים שקיבלתם את כל המידע הנדרש ובנוסף שלמדתם דברים חדשים שלא ידעתם לפניי, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר

חדש באתר ביזי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר BIZZY💝