Logo Bizzy Blue

יבלות בכף הרגל מה הטיפול?

יבלות בכף הרגל מה הטיפול

תוכן עניינים

יבלות בכף הרגל הן בעיה נפוצה מאוד המשפיעה על אנשים רבים. הן נגרמות מחיכוך בין העור לרקמה הבסיסית וניתן למצוא אותן על הרגליים, הידיים והמרפקים. הן עלולות לגרום לכאבים, שלפוחיות ובעיות אחרות בכף הרגל. כמו כן, הן יכולות גם להוביל לזיהומים אם הן נדבקות או נפתחות.

ישנם שני סוגים עיקריים של יבלות - קשה ורכה. יבלות קשות מתרחשות כאשר יש חוסר איזון בייצור הקרטין, שהוא חלבון המרכיב חלק מהשכבה החיצונית של העור שלנו. יבלות רכות מתרחשות כאשר יש יותר מדי נוזלים בשכבת הדרמיס של העור.

יבלות מסוימות עלולות להיות כואבות או להקשות על ההליכה או אפילו לרוץ. הסיבה לכך היא שהן נוטות לזיהומים וכיבים בשל החספוס שלהן.

יבלות בכף הרגל מה הטיפול?

יבלות בכף הרגל הן בעיה שכיחה שיכולה להשפיע על מבוגרים וילדים כאחד. הן יכולות להיגרם מכמה גורמים כמו היגיינה לקויה, זיהום ומגע עם אנשים אחרים הסובלים מהנגיף. טיפול ביבלות נעשה בדרך כלל בבית באמצעות קרמים או תרסיסים. יש אנשים שמשתמשים גם במוצרים להסרת יבלות ללא מרשם המכילים חומצה סליצילית או זפת. אם אתם רוצים להסיר יבלות במהירות, אתם יכולים לנסות אחת מהשיטות הללו.

עם זאת, אם אינכם מצליחים את אחת משיטות הטיפול הללו, תוכלו להשתמש גם באבן ספוג או במגבת ספוגה בחומץ ובמים. כדאי גם להימנע מכל סוג של חיכוך בכפות הרגליים מכיוון שזה רק יחמיר את הבעיה.

חשוב לציין כי הדרך הטובה ביותר לטפל ביבלות היא באמצעות מוצר מסיר יבלות. מוצרים אלו זמינים בשוק וניתן להשתמש בהם על הרגליים ללא כל כאב או אי נוחות. מסירי יבלות זמינים בצורות רבות - קרם, נוזל, אבקה או תרסיס - אבל כולם פועלים באותו אופן: הם מסירים תאי עור מתים מכף הרגל שלכם כך שעור בריא וחדש יכול לצמוח באופן טבעי.

אם היבלות שלכם כואבות מכדי שתטפלו בעצמכם, עליכם לפנות לרופא פודיאטר או לרופא עור כדי לקבל טיפול עבורן.

אנו ממליצים על אנדי קרף פודיאטור - ד”ר לפודיאטריה ומנתח.

הסיבות הידועות ליבלות בכף הרגל

יבלות בכף הרגל נגרמות על ידי זיהום פטרייתי. הן נמצאות בדרך כלל על כף הרגל ויכולות להתפשט לחלקים אחרים בגוף כמו המפשעה, שם היא עלולה לגרום לפריחה מביכה הנקראת רגל אתלט. הסיבה השכיחה ביותר ליבלות בכף הרגל היא יבלת הנגרמת מפעילות ספורטיבית, שהיא זיהום פטרייתי המשפיע על העור סביב כפות הרגליים.

יבלות מסוג זה נגרמות על ידי פטרייה בשם דרמטופיטים, שחיה במקומות חמים ולחים כמו מלתחות ומקלחות. הפטרייה משגשגת בסביבות חמות ולחות מכיוון שהיא זקוקה ללחות כדי לשרוד.

כמו כן, יבלות בכפות הרגליים יכולות להיגרם גם ממצבים אחרים כמו פסוריאזיס או אקזמה, שהם מצבים המשפיעים על יכולת העור להגן על עצמו מפני זיהומים וגורמים חיצוניים כמו חיכוך או לחץ.

סוגים שונים של יבלות

יבלות נגרמות על ידי וירוס הנקרא Human Papillomavirus (HPV). ישנם יותר מ-100 סוגים של זני HPV וחלקם עלולים לגרום ליבלות באיברי המין, הידיים, הרגליים או הפנים.

ישנם סוגים רבים של יבלות כולל יבלות צמח, יבלות נפוצות, יבלות שטוחות וקרטוזיס סבוריאה. היסודות של זנים אלה הם שהם גורמים לכאב ואי נוחות, אך ניתן להסירם בקלות בעת ביקור רופא. הסוג הנפוץ ביותר הוא יבלת שטוחה או בשרנית אשר ניתן למצוא על כפות הידיים וכפות הרגליים.

סוגי היבלות השונות כוללות:

יבלת נפוצה - סוג זה נפוץ ביותר ולעיתים קרובות מתפתח על הידיים, הרגליים או הרגליים התחתונות. יבלות אלה עלולות להיות קשות להסרה ועשויות לדרוש ניתוח.

יבלת רגל עורב - סוג זה נמצא על הפנים ועלול לגרום לקו כהה להיווצר בין האף והעיניים. זה בדרך כלל משפיע על אנשים בשנות ה-30 או ה-40 לחייהם.

יבלת שלפוחית - סוג זה נוצר על גבי העור וגורם לשלפוחית קטנה שעלולה להיות כואבת למגע או ללחץ. זה משפיע לעתים קרובות על ילדים מתחת לגיל 10 שנים.

יבלת פפולרית - בליטות קטנות המכילות שלפוחיות מלאות נוזל מתחת לפני העור. זה עשוי להתפתח בכל מקום על הגוף, אבל הוא נראה לרוב בילדים מתחת לגיל שנתיים.

אנו מקווים שנהנתם מקריאה של מאמר זה העוסק בנושא יבלות בכף הרגל, מקווים שניתן לכם כל הידע הנדרש ושלמדתם דברים חדשים בנושא, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר

חדש באתר ביזי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר BIZZY💝