Logo Bizzy Blue

כיצד לעקוב אחר מזג האוויר ותחזית גשמים באמצעות מכם גשם גוגל ומכם עתידי

מכם גשם גוגל

תוכן עניינים

במאמר זה נרחיב על האפשרות לעקוב אחרי מזג האוויר באמצעות מכם גשם גוגל ומכם עתידי.

מה הוא מכם עתידי ובמה הוא תורם לנו

מכם עתידי הוא כלי המספק תחזית מזג האוויר של עד שבועיים מראש, הוא משתמש בטכנולוגיה חדשנית כדי לחזות את תחזית מזג האוויר והגשם העתידיים על ידי שימוש בדפוסי מזג האוויר הנוכחיים. מכם גשם גוגל הוא כלי חדש שניתן להשתמש בו למעקב אחר מזג האוויר ותחזית גשמים בעזרת גוגל.

מכם עתידי הוא כלי שיכול לעזור לך לחזות את מזג האוויר בעתיד. זה בדרך כלל זמין עבור 2-3 ימים בעתיד.

מפות תחזית מזג האוויר העתידיות מראות לאיזה מזג אוויר לצפות באזור שלך עד שבוע מראש. מכ"ם גשם עוזר לך לגלות מתי הולך לרדת גשם, כמה כבד זה יהיה, כמה זמן זה יימשך וכמה רחוק מהמיקום שלך יירד גשם.

אתם יכולים להשתמש במפה זו כדי לגלות היכן יהיה הגשם בשעות הקרובות.

מפות מכם גשם גוגל עתידיות זמינות עבור כל מדינה בעזרת הממשק שגוגל מציעה. באתר זה של גוגל תוכלו למצוא גם מפה של העיר או העיר שלכם, כך שתוכלו לבדוק אם צפוי גשם באזורכם.

מכם עתידי - כיצד לקרוא אותו ולפרש את הנתונים

פרשנות נתוני מכם גשם היא תהליך מורכב וגוזל זמן. לא קל להבין את הנתונים. תחזית מזג האוויר העתידית יכולה לעזור לאנשים להבין את הנתונים בצורה טובה יותר. אתה רק צריך להסתכל על הרדאר כדי לדעת מה קורה עם מזג האוויר באזור שלך.

מכ"ם עתידי ומכם גשם הם שני סוגים שונים של מכ"ם שניתן להשתמש בהם כדי לחזות מזג אוויר.

מכ"ם עתידי הוא סוג של מכ"ם המשתמש בטכנולוגיית דופלר כדי למדוד את המהירות והכיוון של טיפות הגשם באטמוספרה. ניתן להשתמש בסוג זה של נתונים כדי לחזות את מזג האוויר העתידי.

מכם גשם הוא סוג של מכשיר חיזוי מזג האוויר שמודד משקעים. זה עושה זאת על ידי שליחת פולסים מהקרקע ואז מדידת כמה זמן לוקח להם לחזור אחורה.

מכ"ם עתידי ובמיוחד מכם גשם גוגל הם שני כלים פופולריים המספקים תחזית מזג האוויר. מכ"ם עתידי משמש לניבוי מיקומן של סופות, בעוד שמכם גשם גוגל מיועד למעקב אחר עוצמת הגשם דרך האתר שלהם.

מכם עתידי: מכ"ם מסוג זה מספק מידע על היכן ממוקמות סופות, תנועתן וכמה חזקות הן יהיו.

מכם גשם: זה עוזר לעקוב אחר עוצמת הגשם וכיצד הוא משתנה לאורך זמן.

מכמם גשם - במה הוא תורם לנו ומה צריך לדעת עליו

מכם גשם הוא מכשיר המשתמש בגלי רדיו כדי לזהות ולמדוד את המרחק, המהירות, הכיוון, הגובה והמיקום של עצמים. מכ"ם יכול לשמש כדי לעקוב אחר מזג האוויר ותחזית גשמים.

המכם העתידי הוא מכשיר שמנבא את הגעת הגשם על ידי מראה היכן צפוי לרדת גשם בשעה-שעתיים הקרובות. המכם העתידי מדויק יותר מתחזית מכ"ם הגשם המסורתית.

ניתן להשתמש בתחזית מכ"ם גשם כאשר אתה רוצה לדעת כמה גשם יירד באזור שלך במהלך פרק זמן מסוים. הוא מספק תחזית מדויקת של עד שש שעות לפני הזמן.

תחזית מכם גשם היא סוג של תחזית מזג האוויר המספקת מידע על כמות הגשמים הנוכחית והעתידית.

מכם גשם הוא מכשיר המשמש לאיתור גשמים, לחשב את עוצמתם ולהעריך את דרכו. זה יכול לשמש בחיזוי חומרת הסערות.

ישנם 3 סוגים של מכם גשם: 

  1. מכ"ם דופלר
  2.  מכ"ם פסיבי
  3. מכ"ם אקטיבי

המכ"ם העתידי ומכ"ם הגשם משמש למעקב אחר תחזית מזג האוויר והגשם. יש לו את היכולת לזהות כל משקעים באוויר, כמו גם את ההסתברות למשקעים.

המכ"ם העתידי ומכ"ם הגשם משמשים למטרות שונות. לדוגמה, זה יכול לשמש חקלאים כדי לפקח על היבול שלהם או על ידי מטאורולוגים כדי לחקור את תנאי האטמוספירה.

איך להשתמש בכלים טכניים נכונים כדי לנתח את תחזית מזג האוויר כמו מכם גשם גוגל

אנו יכולים להשתמש במכ"ם עתידי ובמכ"ם גשם כדי לעקוב אחר מזג האוויר ותחזית גשמים. מכ"ם עתידי מציג את נתיב המשקעים, בעוד שמכ"ם גשם מציג את עוצמת המשקעים.

מכ"ם עתידי מדויק יותר ממכ"ם גשם מכיוון שהוא מפורט יותר בחיזוי היכן יהיו משקעים. עם זאת, מכ"ם גשם טוב יותר בניבוי עוצמת הגשם.

מכ"ם עתידי הוא כלי שמנבא גשם וסערות בעתיד. זהו סוג של מכ"ם שחוזה את מזג האוויר, כדי לחזות היכן יתרחשו גשם וסערות. זה יכול להיעשות על ידי הסתכלות על מה שקרה בעבר, אבל זה יכול להיעשות גם על ידי התבוננות בנתוני לוויין.

מכ"ם גשם הוא כלי מקוון המציג מפות גשם ונתוני גשם בזמן אמת. זוהי מפה שמראה היכן ירד גשם או שלג לאחרונה, וכמה משקעים ירדו.

מכ"ם עתידי הוא כלי שמנבא את מזג האוויר והגשם העתידיים על ידי התבוננות בנתוני העבר. מכ"ם גשם הוא כלי שיכול לחזות כמות גשמים באזור. כלים אלה שימושיים עבור חקלאים, דייגים ואנשים שרוצים לתכנן את היום שלהם בהתאם.

היסטוריה של מכם גשם

מכ"ם הגשם הראשון פותח בשנות ה-40. הטכנולוגיה עברה כברת דרך מאז, בעזרת התקדמות מודרנית בתחום המחשוב ופיתוח התוכנה.

כיום, מכ"ם גשם יכול לשמש כדי לעקוב אחר סופות מהשלבים המוקדמים ביותר שלהן לאורך כל הדרך דרך הנפילה, ולספק מידע חיוני על המהירות שבה הן מתפתחות ועד כמה הן צפויות להיות אינטנסיביות.

מכם גשם גוגל הוא מכ"ם של אתר גוגל בקטגוריית מזג האוויר שמודד את כמות הגשמים באזור מסוים. הוא משמש למעקב אחר סופות ולחזות את חומרת השפעתן.

מכ"ם הגשם הומצא בשנת 1939 על ידי ד"ר רוברט וונגוט הבן, מטאורולוג ומהנדס אמריקאי. הוא הצליח למדוד את כמות המשקעים על ידי הקפצת גלי רדיו מטיפות הגשם ומדידת הזמן שלקח להן לחזור.

מכ"מי גשם נמצאים כעת בשימוש בכל רחבי העולם, במיוחד במדינות עם רמות גבוהות של משקעים כמו הודו, בנגלדש ואוסטרליה.

כיצד פועל מכם גשם?

מכ"ם גשם הוא כלי שבו משתמשים מטאורולוגים כדי לעקוב אחר סופות. זהו מכ"ם דופלר שמודד את עוצמת המשקעים באטמוספירה ומנבא היכן יפול.

הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש במכ"ם גשם בחיזוי מזג האוויר הייתה בשנות הארבעים. שירות מזג האוויר הלאומי (NWS) פיתח אותו כמערכת התרעה מוקדמת לסופות טורנדו וסופות רעמים. מאז הוא שימש למעקב אחר כל סוג של סערה, מסופות הוריקן ועד סופות שלגים.

כיום, מכ"ם גשם משמש כדי לספק אזהרות מוקדמות על אירועי מזג האוויר מסוכנים כמו סופות טורנדו, סופות רעמים, סופות הוריקן וסופות שלג לאנשים שנמצאים בסיכון.

מכ"ם גשם פועל על ידי שליחת פולסים של גלי רדיו לאטמוספירה. הגלים קופצים מטיפות מים שונות, בהתאם לגודלן ולצורתן, וחוזרים לאנטנה של המכ"ם. זה מאפשר לרדאר לבנות תמונה של כמה גשם יש באזור נתון בכל זמן נתון.

המינהל הלאומי לאוקיינוס האטמוספירה (NOAA) משתמש במכ"מי מזג אוויר מאז 1956, כאשר התקינו אותו לראשונה בנורמן, אוקלהומה.

מכ"ם גשם הוא סוג של מכ"ם מזג אוויר המשמש למעקב אחר סופות. הוא מסוגל לזהות גשם ומשקעים אחרים, להעריך את מהירות וכיוון התנועה ולמדוד את עובי ענני הגשם.

הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש בטכנולוגיה זו הייתה בשנת 1952. מערכת המכ"ם המקורית יכלה לעקוב רק אחר סופות ברדיוס של כ-200 מיילים. כיום, הטווח גדול בהרבה, עד 800 מייל או יותר.

גשם/מכ"ם הוא כלי שמטאורולוגים משתמשים בו כדי לראות באיזה מהירות ובאיזה כיוון נעות מערכות סערה. שירות מזג האוויר הלאומי משתמש בו כמו גם סוכנויות אחרות כמו המינהל הלאומי לאוקיינוס האטמוספירה (NOAA).

מהי אפליקציית רדאר מזג האוויר הטובה ביותר עבורי - מכם גשם גוגל ומכם גשם אפל

אפליקציית מזג האוויר החדשה של אפל היא צעד ענק קדימה למעקב אחר גשם. יש לו את מפת מכ"ם הגשם המדויקת והמעודכנת ביותר שראינו אי פעם.

האפליקציה מיוצרת על ידי אפל והיא שוחררה ב-18 בספטמבר 2017. יש לה עיצוב חדש, מפה אינטראקטיבית של כיסוי גשם והיא אפילו חוזה כמה גשם אתה יכול לצפות בשעה הקרובה.

האפליקציה משתמשת בנתוני מכ"ם משירות מזג האוויר הלאומי כדי לעקוב אחר סופות ולחזות גשמים במהלך השעה הקרובה.

הוא גם משתמש בנתוני לוויין כדי לעקוב אחר סופות במדינות אחרות כמו קנדה, יפן, סין, הודו ואוסטרליה.

עובדות על מכם גשם

  • מכ"ם גשם הוא סוג של מכ"ם מזג אוויר שמודד את עוצמת המשקעים על ידי שימוש בקצב ירידת טיפות הגשם. זוהי דרך למדוד ולחזות את עוצמת הסערות בזמן אמת.
  • מכ"ם גשם הוצג לראשונה בשנת 1955 על ידי ד"ר ג'ון ד. קראוס, שעבד באותה עת עבור חיל האוויר האמריקני באוהיו. הרעיון לכך הגיע מהמצאה מוקדמת יותר בשם "רדאר דופלר", שהומצאה על ידי כריסטיאן דופלר ועוזרו, פרנץ פולפריץ' ב-1858, אך לא הוכנסה לשימוש עד אז מכיוון שהיא לא הייתה במחיר סביר או זמין לציבור.
  • מכ"ם גשם השתמש באנטנת צלחת מסתובבת, אך כעת משתמש במערכת אנטנות של מערך שלבים במקום זאת מכיוון שיש לו דיוק טוב יותר והוא יכול לסרוק מהר יותר.
  • הרדאר הוא המצאה חדשה יחסית שחוללה מהפכה בדרך שבה אנו עוקבים אחר סופות. זו אחת ההמצאות החשובות ביותר של זמננו והיא סייעה להציל אינספור חיים.
  • מכ"ם גשם הוא כלי שעוזר למטאורולוגים לעקוב אחר סופות ולמדוד משקעים. הוא נמצא בשימוש כ-70 שנה, אך רק בעשורים האחרונים הוא הפך לחלק מכריע בחיזוי.
  • לשירות מזג האוויר הלאומי, הסוכנות האחראית על רשת מכ"מי הגשם של ארה"ב, יש כ-160 מכ"מים בסך הכל ברחבי המדינה. מכ"מים אלה משתמשים במיקרוגל כדי לזהות טיפות מים ולקבוע כמה משקעים יורדים מעננים (ובאיזה קצב).
  • מכ"ם גשם הוא מכ"ם מזג אוויר המזהה משקעים בצורה של גשם, שלג, גשם, ברד וערפל. הוא יכול לזהות את סוג המשקעים ואת עוצמתם.
  • מכ"ם גשם קיים כבר עשרות שנים אך יש לו עדיין שימושים רבים כיום. הוא משמש את המטאורולוגים כדי לחזות כמות גשמים ואת החקלאים כדי לחזות את תפוקת היבול וכן את צרכי ההשקיה.
  • מכ"ם גשם הוא מכ"ם מזג אוויר המזהה משקעים, כגון גשם ושלג, על מנת לספק תחזיות לגבי כמות המשקעים הצפויה באזור.
  • שירות מזג האוויר הלאומי משתמש במכ"ם גשם כדי להפיק הערכות גשמים. הוא משמש יחד עם נתונים מטאורולוגיים אחרים, כגון מהירות הרוח והטמפרטורה, כדי לחזות את כמות הגשמים שתתרחש בפרק זמן מסוים.
  • השימוש הנפוץ ביותר במכ"ם גשם הוא לחזות את כמות המשקעים שתרד בתוך אזור נתון במשך פרק זמן קצר.

מדוע הכלי הטוב ביותר לחיזוי מזג אוויר הוא מכם גשם?

הרעיון של שימוש בתמונות מכ"ם ומפות תחזיות עבור חיזוי מזג האוויר אינו חדש. מכ"ם שימש כבר עשרות שנים כדי לעקוב אחר תנועת משקעים, ברד ותופעות מזג אוויר אחרות.

עם זאת, רק בשנות ה-90 החלו המטאורולוגים להשתמש בנתוני מכ"ם בתחזיותיהם.

תחזיות מכ"ם אינן תופעה שכיחה בשידורי מזג אוויר בטלוויזיה או במדיה המודפסת מכיוון שהן דורשות מומחיות טכנית רבה כדי להבין ולהשתמש בהן.

מפות תחזית המכ"ם והתמונות הן כלי בידי המטאורולוגים. זהו כלי רב עוצמה המשמש לחזות את מזג האוויר ולחזות אותו בעתיד.

מפות ותמונות תחזיות מכ"ם אינן פופולריות כפי שהן אמורות להיות בגלל חוסר ההבנה של הציבור הרחב לגבי איך זה עובד. חיזוי מזג האוויר אינו משימה קלה, ולכן לרוב האנשים אין זמן ללמוד על כך. ועם כל הכלים השונים לחיזוי מזג האוויר הזמינים, קשה לאחד לבחור באיזה מהם להשתמש.

המכ"ם יכול לתת תחזית מדויקת של עד 15 דקות מראש, אך אינו יכול לחזות מה יקרה מעבר לטווח הזמן הזה. זה מקשה על המטאורולוגים למכור את המכ"ם ככלי חיזוי מכיוון שהם לא יכולים לבצע תחזיות מדויקות לגבי מה שיקרה בעתיד עם הטכנולוגיה הזו.

העתיד של מכם הגשם

מכ"ם מזג אוויר הוא כלי החיזוי הטוב ביותר עבור מטאורולוגים, אבל זה מכירה קשה מכיוון שהציבור לא מבין את היתרונות של זה. זו לא רק מפת מזג אוויר, אלא מערכת שלמה שמספקת מידע על המתרחש באטמוספירה.

על מנת להפוך את הכלי הזה לנגיש יותר לציבור, מטאורולוגים צריכים לוודא שהם מעבירים את ערכו ויתרונותיו בצורה יעילה. הם צריכים להיות מסוגלים להראות כיצד ניתן להשתמש בו ליותר מאשר רק חיזוי גשם ושלג.

העתיד של חיזוי מזג האוויר הוא לא כדור בדולח, זה רדאר.

מטאורולוגים הם החזאים הטובים ביותר כי הם יודעים מה לחפש וכיצד לפרש את הנתונים.

מכ"ם יכול לשמש למטרות רבות, לא רק לחיזוי מזג אוויר. ניתן להשתמש בו לחיזוי אסונות טבע ואף לאיתור עצמים בחלל.

עם זאת, מכ"ם היה קשה למכירה בגלל העלות הגבוהה והמורכבות שלו.

מערכות מכ"ם קיימות מאז שנות ה-40 של המאה ה-20, אך הן לא אומצו באופן נרחב עד שנות ה-90 של המאה ה-20, כאשר הן נעשו סבירות יותר וקלות יותר לשימוש.

חברת מזג האוויר פיתחה כלי חיזוי חדש עבור מטאורולוגים. הפרויקט נקרא "רדאר חברת מזג האוויר" והוא כלי חיזוי מבוסס בינה מלאכותית שיכול לחזות אירועי מזג אוויר בעתיד. כלי זה נמצא בפיתוח כבר יותר משני עשורים.

חברת מזג האוויר ניסתה למכור את המוצר הזה למטאורולוגים, אך עדיין לא נחל הצלחה רבה. מטאורולוגים רבים סקפטיים לגבי המוצר הזה מכיוון שהם לא משוכנעים שה-AI יוכל לחזות במדויק אירועי מזג אוויר בעתיד. הם גם לא חושבים שכלי חיזוי המופעל על ידי בינה מלאכותית יוכל לספק להם מספיק מידע על מה שקורה בתחום המומחיות שלהם, כמו הוריקנים או סופות טורנדו, מכיוון שיש להם מאפיינים שונים מסוגים אחרים של אירועי מזג אוויר.

מהן המגבלות של מכ"ם גשם?

מכ"ם גשם אינו מסוגל לזהות את הגשם שיורד על משטחים כמו כבישים, גגות ומדרכות. טיפות הגשם קטנות מדי והן אינן משקפות את האות של המכ"ם.

יש גם מגבלה עם דיוק המכ"ם. הוא לא יכול לזהות מתי הגשם מתחיל או מפסיק כי הוא זקוק ליותר משעה אחת של נתונים כדי ליצור תחזית.

מכ"ם גשם הוא טכנולוגיית מעקב אחר מזג האוויר המשתמשת במיקרוגלים כדי לזהות גשם. יש לו מגבלות כי הוא לא יכול לזהות את סוג המשקעים ואת עוצמתו.

המגבלות של מכ"ם גשם הן שלא ניתן להשתמש בו בנוכחות גשם חזק או אם הקרקע אינה רטובה.

מכ"ם גשם הוא כלי לניבוי היכן ומתי יירד גשם. זה שימושי גם לחקלאים וגם למטאורולוגים.

ישנן מספר מגבלות לכלי זה. לא ניתן להשתמש בו בגשם כבד או אם הקרקע אינה רטובה, מה שעלול להוביל לתחזיות לא מדויקות.

איך אתה יכול לגלות אם מכ"ם גשם נמצא באזור שלך?

ישנן דרכים רבות לגלות אם מכ"ם גשם נמצא באזור שלך. אתה יכול להשתמש בדפדפן אינטרנט ולהקליד את המיקוד שלך, אתה יכול גם להשתמש באפליקציית מיפוי כמו מכם גשם גוגל, או שאתה יכול להשתמש באפליקציה בטלפון שלך שיש לה את היכולת להציג את מכ"ם הגשם.

אתה יכול להסתכל על תחזית מזג האוויר בטלוויזיה, לבדוק את דוח מזג האוויר ברדיו, או להשתמש באפליקציה לנייד כדי לקבל עדכוני מזג אוויר עדכניים.

אתה יכול לגלות אם מכ"ם גשם נמצא באזור שלך על ידי התבוננות במפת המכ"ם. אתה יכול גם לגלות אם מכ"ם גשם נמצא באזור שלך על ידי הסתכלות על התחזית עבור העיר או העיירה שלך.

מה ההבדל בין מד גשם למכם גשם?

מד גשם הוא מכשיר המשמש למדידת כמות הגשם בפרק זמן מסוים. הוא עשוי בדרך כלל מפלסטיק, אלומיניום או נחושת ויש לו פתח קטן בתחתית לכניסת מים. מד גשם מיועד להצבה על הקרקע או על גבי בניין.

מכ"ם גשם משמש מטאורולוגים למדידת גשמים על פני אזור. זה עובד על ידי שליחת גלי רדיו שמקפצים מכדור הארץ ואז מתקבלים בחזרה על ידי תחנת המכ"ם. משך הזמן שלוקח לגלים האלה לחזור אומר למטאורולוגים כמה הם רחוקים מכל משקעים, ולכן כמה גשם ירד באזור זה.

מד גשם הוא מכשיר המשמש למדידת כמות המשקעים שירדו במהלך פרק זמן נתון. לרוב הוא מותקן קרוב לקרקע על מנת למדוד את כמות הגשמים שיורדת על אותו אזור.

מכ"ם גשם, לעומת זאת, הוא מכשיר המשמש למדידת משקעים בגובה רב. מכשירים אלה שולחים אותות רדיו ואז מודדים כמה אות חוזר. עוצמת ההקפצה הזו קובעת כמה משקעים יש באזור מסוים.

מד הגשם הוא מכשיר שמודד את כמות הגשם בפרק זמן נתון. הוא אוסף את מי הגשמים במיכל ומודד את נפחם בעזרת גליל מדורג. מכ"ם הגשם הוא מכשיר שמודד את עוצמת המשקעים, התפלגותם ותנועתם.

מהם כמה שמות נוספים לרדאר גשם?

כמה שמות נוספים לרדאר גשם הם:

  • רדאר דופלר
  • רדאר מזג אוויר
  • רדאר משקעים

אנו מקווים שנהנתם מקריאה של מאמר זה המדבר על מכם עתידי, מכם גשם גוגל, מכם גשם אפל וראדר גשם ומקווים שלמדתם דברים חדשים ושנעניתם לכל השאלות.

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר

חדש באתר ביזי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר BIZZY💝