Logo Bizzy Blue

החזר הלוואה לכל מטרה - מה ההבדל בין גרייס לבוליט?

החזר הלוואה לכל מטרה

תוכן עניינים

הלוואות גישור הן דרך מצוינת להשיג מימון למטרה מסוימת, במצבים בהם אין לכם אפשרות להחזיר הלוואה לכל מטרה כרגע, אך תוכלו לעשות את זה בשלב מאוחר יותר. כלומר, הגופים שנותנים הלוואות לוקחים בחשבון את יכולת ההחזר שלכם לא רק בעת אישור הלוואה, אלא גם בעתיד, אם אתם אכן יודעים שהיכולת הזו תשתנה.

כדי לדעת אם זה מתאים לכם, תצטרכו קודם להכיר את ההבדלים בין הלוואה מסוג גרייס לבין הלוואה מסוג בוליט, ולהבין באיזה מקרים מתאים כל סוג של גישור. לפני שאנחנו מגיעים לכל זה, איך בכלל עובד החזר הלוואה "רגיל"?

הלוואה לכל מטרה ללא דחיית תשלומים

ברוב המקרים, הלוואה לכל מטרה מוחזרת בתשלומים חודשיים, מהרגע שנלקחה ועד סוף התקופה, כפי שנקבע מראש. כל תשלום חודשי מורכב משני חלקים - הקרן (הסכום שמקבלים בהלוואה) והריבית, שיכולה להיות משתנה או קבועה, וגם צמודה או לא צמודה למדדים כמו שער הדולר או מדד המחירים לצרכן.

יש שתי דרכים לבצע את התשלומים האלה. הנפוצה מכולן היא שיטת לוח שפיצר, במסגרתה התשלומים לכל אורך התקופה זהים (כל עוד אין שינוי בריבית). שיעור רכיב הקרן בתשלומים עולה עם הזמן, בעוד שיעור רכיב הריבית מצטמצם. השיטה השנייה נקראת "קרן קבועה", והיא פועלת כפי שהשם מרמז: רכיב הקרן מתחלק שווה בשווה בין כל חודשי ההחזר. התשלומים החודשיים יורדים לאורך התקופה, בשל הצמצום העקבי של רכיב הריבית.

הלוואת גרייס

אבל מה קורה אם אתם צריכים הלוואה לכל מטרה, אבל אין לכם מספיק הכנסות בתקופה הקרובה כדי לעמוד בהחזרים חודשיים מהרגע הראשון? במקרים כאלה ניתן לבדוק אפשרות של דחיית תשלומים לתקופה מסוימת, תקופת חסד (או באנגלית, גרייס). שימו לב: החזר כזה מומלץ רק לאנשים שיודעים כי בעוד כמה חודשים רמת ההכנסות שלהם תגדל, באופן שיאפשר החזר ללא תקלות.

איך זה עובד? נגיד שאתם לוקחים הלוואה עבור רכישת רכב בזמן חיפוש עבודה. כרגע מן הסתם אתם לא מכניסים מספיק כסף, אבל כאשר תתחילו לעבוד המצב ישתנה. אתם יכולים למשל לקחת הלוואה לשנתיים, ולקבוע שתתחילו לשלם רק כעבור חצי שנה.

בתקופת החסד יש שתי אפשרויות: לשלם ריבית (גרייס חלקי) או לא לשלם בכלל (גרייס מלא). שימו לב שבהלוואות גרייס מלא, תצטרכו בסופו של דבר לשלם ריבית דריבית.

הלוואת בוליט

בוליט דומה מאוד לגרייס, רק שבהלוואות כאלה תקופת החסד נמשכת לאורך כל תקופת ההחזר, ובסיומה נפרעת ההלוואה כולה. זה יכול להתאים לכם, אם אתם צריכים סכום גדול עכשיו, ויודעים בוודאות שבעתיד הקרוב תקבלו כסף (משבירת חיסכון למשל) שיספיק לכיסוי ההלוואה בבת אחת. גם כאן, יש בוליט חלקי ומלא, והמשמעות זהה.

אם אתם מתלבטים מה מתאים לכם, וכיצד עושים את זה נכון, כדאי להתייעץ ולקרוא עוד בנושא. הכי חשוב - אל תקחו הלוואה לכל מטרה שאתם לא בטוחים שתצליחו להחזיר.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

קידוח בטון
עסקים ותעשייה

קידוח בטון

קידוח בטון נחשבת לאחת הפעולות השכיחות וההכרחיות בעולמות הנדל"ן והתשתיות.

קראו עוד

תפריט נגישות אתר