Logo Bizzy Blue

איך בוחרים מתווך?

בחירת מתווך

תוכן עניינים

תסכימו איתנו שתיווך היא האפשרות המועדפת כאשר רוצים למכור או להשכיר את הדירה.
הבעיה היא שלא תמיד נופלים על מתווך מוצלח שבאמת עושה את העבודה כמו שצריך ואז תהליך המכירה או ההשכרה מתעכב. על כן, לפני שאתם סוגרים בלעדיות עם מתווך, חשוב לבדוק מספר דברים עליהן נדון בכתבה הבאה.

הכתבה בשיתוף עם ברהום פרויקטים בהרצליה ומשרד תיווך.

כלל מספר 1 - וודאו שהמתווך מורשה

במדינת ישראל, מתווכי נדל"ן צריכים להחזיק רישיון מתווך. למרות זאת, יש המון מתווכים שעובדים במקצוע אבל אינם מתווכים מורשים (כלומר אין להם רישיון מתווך). על מנת שתוכלו להיות בטוחים שהמתווך שאתם בוחרים עם רישיון, בקשו לראות את הרישיון ובדקו שהוא אכן בתוקף.
כמו כן, תוכלו גם להיכנס לאתר האינטרנט של משרד המשפטים ולבדוק אם הוא מופיע במאגר המתווכים המורשים.

כלל מס' 2 - בקשו לדעת על עסקאות שסגר המתווך

מתווך נדל"ן צריך להיות בקיא ומומחה במכירות ואחד שיודע לנהל משא ומתן בצורה המקצועית ביותר. על מנת לוודא שהוא אכן כזה, מומלץ שתבקשו ממנו לספר לכם על עסקאות נדל"ן שהוא סגר וכיצד סגר אותן. כך תוכלו להיות בטוחים שהוא אכן מתאים עבורכם.

כלל מס' 3 - חפשו את המתווך בגוגל

תסכימו איתנו שאתם לא מעוניינים לסגור בלעדיות עם מתווך שיש עליו חוות דעת שליליות. היום קל מתמיד לבדוק דברים כאלה. כל מה שתצטרכו לעשות הוא להזין את שם המתווך בגוגל ולראות מה עולה בתוצאות.

כלל מס' 4 - אל תהססו לשאול שאלות

על מנת שתוכלו להיות בטוחים שמדובר במתווך מקצועי, תצטרכו לשאול שאלות מקצועיות. לדוגמה, שאלות לגבי האזורים בהם הוא עובד, טווח המחירים באזור לדירות שונות, האם הוא עובד במשרד או לבד ועוד.

כלל מס' 5 - המתווך שבחרתם לא עומד בציפיות? לא קרה כלום

אם המתווך שבחרתם לא עומד בציפיות שלכם, לא קרה דבר וזה בסדר גמור להחליפו אותו במתווך אחר. לא מדובר על עסקה לכל החיים. אגב, את נושא הבלעדיות, מומלץ לתחום בזמן. הזמן המקובל הוא בדרך כלל 6 חודשים.

כלל מס' 6 - תשלום העמלה

לפי מה שמקובל ועל פי דברי החוק, מחירי שירותי תיווך הוא 2 אחוזים מערך הנכס. לסכום הזה יש להוסיף גם מע"מ. הסכום כולל המע"מ יתקבל לא רק מהמוכר של הנכס אלא גם מהקונה. אם נעזרתם במתווך לצורך השכרת דירה, הסכום שתצטרכו לשלם למתווך יהיה דמי שכירות של חודש אחד בתוספת מע"מ.

כלל מס' 7 - אל תסגרו עסקת נדל"ן במהירות

במידה ואתם לא בטוחים ב-100 אחוז בעסקה וגם מרגישים שהמתווך מלחיץ אתכם ומנסה לזרז אתכם לסגור את העסקה, אל תמהרו ובטח אל תחתמו על שום מסמך. אתם בראש ובראשונה צריכים להיות שלמים עם העסקה ובטוחים בה.

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר

חדש באתר ביזי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר BIZZY💝