Logo Bizzy Blue

איך מבצעים אבחון להפרעות קשב וריכוז אצל ילדים?

הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים

תוכן עניינים

הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא מצב המשפיע על מיליוני ילדים ברחבי העולם. זה יכול להיות קשה לזהות ולאבחן, אבל הבנת הסימנים וקבלת אבחנה היא הצעד הראשון לעזור לילדך למצות את הפוטנציאל שלו.

בפוסט זה בבלוג, נדון כיצד הורים בישראל יכולים לקבל אבחנה עבור ילדם שעלול לסבול מהפרעת קשב וריכוז.

סימנים של ADHD אצל ילדים

ישנם שלושה תסמינים עיקריים הקשורים להפרעות קשב וריכוז בילדים:

  1. היפראקטיביות
  2. אימפולסיביות
  3. חוסר קשב

שלושתם נחוצים לאבחון נכון של ADHD. ילד שמתקשה להתמקד או לשים לב עלול להתקשות לעקוב אחר הנחיות או לסיים משימות. הם עשויים גם להיות מוסחים בקלות על ידי אנשים אחרים או חפצים סביבם.
דוגמאות שונות בנושא:

  • ילד עם חוסר תשומת לב עלול להתקשות בביצוע שיעורי בית, להתקשות בארגון או להתקשות לזכור הוראות פשוטות.
  • ילד עם אימפולסיביות עלול לפעול בלי לחשוב ולהתקשה לשלוט ברגשותיו או בתגובותיו. הם עלולים גם לפלוט תשובות לפני שיגמרו לשאול שאלות.
  • ילד עם אימפולסיביות עלול להפריע לשיחות, לפעול באימפולסיביות מבלי לחשוב על ההשלכות, או להתקשות להמתין לתורו.
  • ילד עם היפראקטיביות עלול להתעסק במושב שלו, להתפתל ללא הרף, או להיראות לא מסוגל לשבת בשקט לפרקי זמן ממושכים.
  • ילד עם היפראקטיביות עשוי להתקשות להישאר בישיבה במהלך השיעור, להתקשות בפעילויות שקטות או להתקשות במעברים.

קבלת אבחנה מדויקת

אם אתם מאמינים שילדכם מפגין אחד מהתסמינים הללו, חשוב לקבל אבחנה מדויקת בהקדם האפשרי.

התהליך מתחיל בשיחה עם רופא הילדים שלכם על החששות שלכם. סביר להניח שהם יערכו הערכה ראשונית ויפנו אותך למומחה במידת הצורך.

המומחה הזה ישתמש בראיונות רפואיים ובבדיקות פסיכולוגיות כדי לאסוף מידע נוסף על התנהגות ילדכם ולקבוע אם אכן קיימות עדויות להפרעות קשב וריכוז. חשוב לציין שיש תתי סוגים שונים של ADHD, כולל חוסר קשב, היפראקטיבי-אימפולסיבי וסוג משולב.

ילד עשוי להציג תסמינים שונים של הפרעת קשב וריכוז, לכן חיוני לבצע הערכה נכונה כדי לקבוע איזה תת-סוג של הפרעת קשב וריכוז יש לילדך.

לאחר ביצוע האבחנה, המומחה יעבוד אתכם על מנת לפתח תוכנית טיפול פרטנית המתאימה ביותר לצרכי משפחתך. תוכניות טיפול אלו עשויות לכלול:

  •  ניהול תרופות
  • מפגשי טיפול (הן עם מטפלים בודדים והן עם קבוצות)
  • שינויים באורח החיים כגון שינויים בתזונה או משטרי פעילות גופנית
  • וטיפולים אלטרנטיביים כמו יוגה או טכניקות מדיטציה.

אנו ממליצים לכם ליצור קשר עם "מרפאת Balance מרפאת קשב וריכוז" אשר מטפלת מזה שנים רבות בילדים עם בעיות קשב ומבצעים בעיקר אבחון קשב וריכוז אצל ילדים ברמות שונות. 

מרפאת באלאנס בבעלות ד"ר שרון צחורי, רופאת ילדים עם התמחות בהפרעות קשב וריכוז, זכתה לתשואות רבות במהלך השנים בשל דרכי הטיפול המעולים שלה עם אחוזי הצלחה רבים מאוד.

אפשרויות טיפול זמינות

לאחר שילדכם אובחן עם הפרעת קשב וריכוז, חשוב לדעת אילו טיפולים זמינים כדי שתוכל לקבל החלטות מושכלות לגבי הדרך הטובה ביותר לעזור לו לנהל את המצב.

קיימות אפשרויות טיפול רבות כולל ניהול תרופות, מפגשי טיפול (הן עם מטפלים בודדים והן עם קבוצות), שינויים באורח החיים כגון שינויים בתזונה או משטרי פעילות גופנית, וטיפולים אלטרנטיביים כמו יוגה או טכניקות מדיטציה.

ניהול תרופות עשוי לכלול תרופות ממריצות, תרופות שאינן ממריצות, או שילוב של שניהם. תרופות אלו הוכחו כיעילות בהפחתת סימפטומים של ADHD, אך חשוב לנהל שיחה עם הרופא לגבי תופעות הלוואי והיתרונות הפוטנציאליים של התרופה.

מפגשי טיפול עשויים לכלול טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול משפחתי והדרכת הורים. מפגשים אלו יכולים לעזור לילדכם לפתח מנגנוני התמודדות, לשפר מיומנויות חברתיות ולשפר את ההערכה העצמית.

שינויים באורח החיים כגון שינויי תזונה או משטרי פעילות גופנית עשויים לכלול הגבלת מזון מעובד, שילוב של יותר פירות וירקות בתזונה, והבטחה שהילד או הילדה מבצעים מספיק פעילות גופנית.

טיפולים אלטרנטיביים כמו יוגה או טכניקות מדיטציה עשויים לעזור לילדים עם ADHD לשפר את המיקוד והריכוז, כמו גם לנהל מתח וחרדה.

מציאת השילוב הנכון של טיפולים יכול להיות קשה, אבל כדאי להקדיש זמן לחקור את כל האפשרויות הפוטנציאליות כדי שתמצאו את מה שמתאים ביותר למשפחה ולאורח החיים שלכם ושל ילדכם. כמו כן, חשוב לציין כי ייתכן שיהיה צורך להתאים את תוכניות הטיפול לאורך זמן, שכן הצרכים והתסמינים של הילד עשויים להשתנות.

לסיכום הכתבה בנושא אבחון להפרעות קשב וריכוז אצל ילדים

אבחנה נכונה של הפרעת קשב וריכוז (ADHD) יכולה להיות מאתגרת אך זהו הצעד הראשון לקראת סיוע לילדכם למצות את הפוטנציאל שלו.

אם אתם חושביפ שלילדכם עשוי להיות הפרעת קשב וריכוז, התחלילו בהקדם בשיחה עם רופא המשפחה שלכם - סביר להניח שהם יפנו אתכם למומחה שיוכל לערוך הערכות נוספות באמצעות ראיונות רפואיים ובדיקות פסיכולוגיות לפני ביצוע אבחנה רשמית.

ברגע שזה יקרה, עבדו יחד עם אנשי מקצוע כמו מטפלים ויועצים על מציאת תוכנית הטיפול המתאימה ביותר עבור צרכי המשפחה שלכם - בין אם זה כולל ניהול תרופות, שינויים באורח החיים כגון שינויים בתזונה או משטרי פעילות גופנית, או טיפולים אלטרנטיביים כגון יוגה או מדיטציה טכניקות.

עם סבלנות ומחקר על כל האפשרויות הזמינות, אתם יכולים למצוא מה עובד בצורה הטובה ביותר עבור הילד או הילדה שלכם.

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר

חדש באתר ביזי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר BIZZY💝