Logo Bizzy Blue

מס שבח מקרקעין בישראל - מי זכאי להחזר מס שבח?

תשלום מס שבח

תוכן עניינים

במאמר זה אנו נעסוק בנושא מס שבח מקרקעין בישראל. נדון מי זכאי לקבל החזר מס שבח ומהו תשלום מס שבח.

בישראל, מס שבח מקרקעין זהו סוג של מס שמטילים על אדם שהרוויח הון שנגרם ממכירה של נכס מקרקעין או מכירה של מניה באיגוד מקרקעין בישראל. החוק המקורי של מס זה נמצא בשנת התשכ"ג-1963 חוק מיסוי מקרקעין בישראל (רכישה ושבח). סוג זה של מס פותח על ידי ישראל בייחודיות, אשר גורם לנו להבחין בין מס של רווח מהון הנגרם ממכירה של מקרקעין בישראל לבין רווח מהון הנגרם ממכירה של נכס אחר כמו מניות לדוגמא.

השבח (הרווח שנוצר במכירה) נבחן על ידי רשויות המס, ומה שאנו אמורים לקבל, כלומר התמורה, תהיה תואמת לשווי של הנכס בשוק כנגד הסכום ששולם כאשר קנינו את הנכס. אם בוצעו השבחות נוספות במהלך החזקת הנכס, אזי הרווח יהיה בניכוי ההוצאות האלה. כאשר אנו מוכרים דירה, מס השבח כיום הוא 25 אחוז נטו מהשבח, כמובן אחרי שהפחתנו את ההוצאות והפטורים שמותר בחוק.

מי זכאי להחזר מס שבח

  • זוגות שפיצלו תשלום מס שבח ע"י הפרדה בין השומות.
  • אדם שיכול לבצע ניצול של נקודות זיכוי או מדרגת מס נמוכות.
  • אדם המבצע קיזוז להפסדים שונים
  • אדם שיש לו סוגים שונים של הקלות שקיבל מרשות המיסים
  • אדם שיש לו פטור או הקלה ע"פ הדין
  • אדם שיכול לנצל שיעורי מס היסטוריים על נכסים שנקנו בשנות ה-50
  • אנשים שיש להם הזדמנות לנצל הטבות מס ספציפיות, הנוגעות לרכישה או מכירה של דירת מגורים ע"פ חישוב מס שבח לינארי

דרך טובה להבטיח שתקבלו את החזר המס הנכון היא לבצע אותם באמצעות יועצי החזרי מס שבח. הם מספקים הסברים וחישובים מלאים בצורה מדויקת.

מהו תשלום מס שבח

תשלום מס שבח הוא המס שעליכם לשלם כאשר אתם מוכרים נכס. הוא מחושב לפי ההפרש בין שווי הנכס בעת רכישתו לבין מועד מכירתו. מס שבח עשוי להיות משולם, גם על מי שירש נכס והוא ישלם מסים על עליית ערך הנכס מאז רכישתו ע"י המוריש. ניתן לדחות או לשלם את תשלום מס שבח על פני תקופה של שנים, אך לא ניתן להימנע ממנו לחלוטין - אלא במצבים בהם קיים פטור ממס שבח או במצבים בהם אין רווח בעסקה, והיא למעשה נמכרה בהפסד.

מהו החזר מס שבח

החזר מס שבח הוא החזר שתוכלו לקבל במידה ושילמתם מס שבח על כך שערך הנכס שלכם עלה מאז שרכשתם אותו. חשוב לציין שהדבר חל על כל סוגי הנכסים למשל קרקעות, משרדים, דירות, בניינים ועוד. רשויות המס גבו גבייה לא חוקית של כספים רבים מאזרחי מדינת ישראל ומתושבי חוץ שמכרו נכסי מקרקעין בישראל. ביקורות על כך נכתבה ע"י מבקר המדינה בדוח שהגיש לממשלה בתקופה האחרונה.

עובדות על מיסים ועל רשות המיסים

  • מיסים הם תשלומי החובה שאדם או עסק צריכים לשלם לממשלה.
  • רשות המסים היא הגוף המנהל שגובה מסים ומחליט על שיעורי המס.
  • רשות המסים של מדינה היא בדרך כלל מחלקה ממשלתית, סוכנות או ארגון אחר האחראי לגביית מסים. במדינות מסוימות, ישנן מספר רבדים של ממשל עם סוכנויות שונות המופקדות על מיסוי בכל רמה. בישראל זה מנוהל ע"י משרד האוצר.
  • מסים נגבים על ידי רשות המסים ולאחר מכן מחולקים למוסדות שונים כגון בתי ספר, בתי חולים ותשתיות.
  • מסים הם לא רק דרך לממשלות לגבות כסף אלא גם דרך לממשלות לעקוב אחר ההכנסות של האזרחים.
  • שיעורי המס משתנים בהתאם לפרמטרים שונים.

אנו מקווים שאהבתם את המאמר בנושא מס שבח מקרקעין בישראל, מקווים שקיבלתם את כל הידע ובנוסף שלמדתם דברים חדשים שלא ידעתם לפניי, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

 

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר

חדש באתר ביזי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר BIZZY💝