Logo Bizzy Blue

תהליך חלוקת רכוש בגירושין: כמה מקבל כל אחד

חלוקת רכוש בגירושין

תוכן עניינים

בכל הנוגע לחלוקת רכוש, חשוב שתבינו את הכללים וההנחיות. מטרת מאמר זה היא לספק סקירה קצרה של הכללים וההנחיות של חלוקת רכוש בגירושין.

במקרה של גירושין, חלוקת רכוש היא תהליך של חלוקת נכסים וחובות בין שני הצדדים. חלוקת הרכוש מתנהלת בדרך כלל על ידי הסכם חלוקת רכוש שבו שני הצדדים מסכימים לאופן חלוקת נכסיהם. ככלל, לכל צד יש זכות למחצית מהעיזבון הזוגי. עם זאת, זה יכול להשתנות בהתאם לגורמים כמו האם הם היו נשואים יותר מ-10 שנים או אם יש להם ילדים משותפים.

תהליך קבלת חלוקת רכוש בגירושין לא תמיד קל ולעיתים מצריך משא ומתן נרחב בין הצדדים המעורבים על מנת להגיע להסכם ששני הצדדים מרוצים ממנו.

בית המשפט יחלק את הרכוש בין שני בני הזוג. הוא ישתמש בהסכם חלוקת רכוש שנוסח על ידי שני השותפים או עורכי דינם כדי להחליט כיצד יש לחלק את הרכוש. בתי המשפט מקבלים החלטות על סמך מה שהם חושבים שהוא הוגן ומה שטוב לכל צד. הם לוקחים בחשבון גורמים כמו גיל כל אחד מבני הזוג, בריאותו, מצב תעסוקה, הכנסה ונכסים.

דוגמה להסכם חלוקת רכוש הוא הסכם הקובע שאם לאחד מבני הזוג יש יותר מ-50% מההכנסה והנכסים, אז הוא יקבל את הכל במזומן ואילו אם לאחד מבני הזוג יש פחות מ-50% אז הוא יקבלו חצי ממנו במזומן וחצי בנכסים אחרים כמו מניות או קרנות השקעה.

השלבים בחלוקת הרכוש הם לקבוע איזה סוג רכוש מחזיק כל אחד מבני הזוג. אם בני זוג נשואים יותר משנתיים, אזי הם נחשבים בנחלה קהילתית. המשמעות היא ששני בני הזוג יחזיקו בנכסיהם בהתאמה זה עם זה וכל הכנסה שתופק מנכסים אלו תחולק שווה בשווה בין בני הזוג.

אם בני זוג נשואים פחות משנתיים, אזי הם נחשבים בנחלות נפרדות מכיוון שאין להם מספיק זמן להשקיע בנכסים שלהם ביחד ולצבור נכסים ביחד. במקרה זה, כל אחד מבני הזוג יחזיק בנכסיו בנפרד כאשר כל הכנסה שתופק מנכסים אלו תועבר אך ורק לבן זוג זה או אחר.

לפני תחילת תהליכים מסוג זה, חשוב להיוועץ בעורך דין המומחה לעניינים אלו. אנו ממליצים על עו”ד לימור מסר - המתמחה בדיני משפחה וגירושין. תוכלו למצוא אותה בכתובת האינטרנט הבאה: https://www.todivorce.co.il/

דברים שכל זוג צריך לדעת על חלוקת רכוש בגירושין

כאשר שני אנשים מתגרשים, הם צריכים לחלק את רכושם. זה כולל את כל מה שבבעלותם, כמו בתים, מכוניות והשקעות. חלוקת רכוש היא תהליך הנחשב לאחד ההיבטים המאתגרים ביותר של גירושין מפני שיש הרבה סוגיות משפטיות ופיננסיות שצריך לקחת בחשבון בעת חלוקת רכוש. על מנת להקל על התהליך, על בני זוג לדעת למה הם יכולים לצפות מהסכם חלוקת הרכוש הזוגי שלהם. זה כולל כמה זמן זה ייקח, כמה כסף זה יעלה ומי ידאג למה במהלך הליך הגירושין.

גירושין הם תהליך קשה שעלול לגרום למתח וחרדה רבים. עם זאת, אנו יכולים למזער את הלחץ על ידי ידיעה של הכללים והתקנות של חלוקת רכוש בגירושין.

הכללים והתקנות כוללים:

  • חלוקת רכוש: חלוקת הרכוש היא תהליך חלוקת נכסי הנישואין במקרה של גירושין. זה כולל בתים, מכוניות, בגדים, רהיטים וכו'
  • משך זמן: משך הזמן מתייחס לכמה זמן לוקח עד לסיום הגירושין ועד לחלוקת כל הנכסים בין בני הזוג. זה בדרך כלל לוקח בערך 18 חודשים או יותר, תלוי עד כמה זה מסתבך וגורמים אחרים כמו ילדים המעורבים בתיק וכו'
  • הסכם הסדר רכוש: הסכם הסדר רכוש הוא הסכם שנערך על ידי שני בני הזוג לפני הגשת תביעת גירושין המתאר את זכויותיהם לגבי נכסים כגון בתים, מכוניות, רהיטים וכדומה, בתקופת נישואיהם וכן לאחר התגרשותם
  • מזונות בני זוג: מזונות בני זוג ידועים גם כמזונות שמשמעם תמיכה כספית הניתנת על ידי אחד מבני הזוג

מקווים שמאמר זה ענה לכם על כל השאלות בנושא חלוקת רכוש בגירושין, מקווים שחידשנו לכם דברים שלא ידעתם לפני בנושא ושהתוודעתם לדברים שלא ידעתם לפני כן, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר

חדש באתר ביזי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר BIZZY💝