Logo Bizzy Blue

כיצד משפיעה האינפלציה על שוק הנדל"ן?

נדלן

תוכן עניינים

מהי אינפלציה?

אינפלציה מוגדרת כירידה מתמשכת בערך המטבע המקומי. מצב בו יש עליית מחירים עקבית, העולה על הצמיחה הרגילה בשוק.

מחירי הסחורות, המוצרים והשירותים עלו מאוד בשנים האחרונות. זה מוביל לשחיקה של ההכנסה הממוצעת שלכם או רק אומר שהכסף שיש לכם כרגע שווה פחות.

השפעתה של האינפלציה על הנדל"ן

המדינה עוברת תקופה כלכלית קשה, ולכן לא מפתיע לראות את העלייה באינפלציה. הממשלה מזרימה סכומי כסף גדולים לכלכלה וזה גורם בסופו של דבר לאינפלציה. לדעתי, בנק ישראל יתחיל להעלות ריבית בקרוב כדי למנוע ממנו לצאת משליטה.

הדבר עלול להשפיע רבות על שוק הנדל"ן. השפעה כזו על ענף הנדל"ן יכולה להשפיע גם על שיעורי הריבית.

העלייה במחירי הנדל"ן נובעת בחלקה מהזמינות של הלוואות זולות ושערי מטבע נוחים.

ענף הבנייה פורח והדבר גורם למחסור ביחידות דיור. התחלות הבנייה בעיקר לא עומדות בביקוש ויש מעט מאוד דירות פנויות.

נכון לעכשיו הריבית הנמוכה שמוצעת לכל רכבי החיסכון גורמת לכך שלא כדאי לחסוך מסיבה זו.

למרות העלייה הכוללת בערכי המניות, המחזור עדיין נמוך יחסית בהשוואה לשווקים אחרים. זה מצביע על כך שאנשים עדיין לא נוהרים לשוק ההון בהמוניהם.

ישנם הרבה סוגים שונים של כלי השקעה הנהנים מריביות נמוכות. השקעות נדל"ן, שותפויות והשקעות בעסקים מתחילים יכולים להיות אופציות טובות מאוד עבורך בתקופה זו.

הביקוש לנדל"ן, כמו גם תעריפים ודמי שכירות, בסך הכל גדל השנה. הביקוש לדירות היה גבוה במיוחד בחלק מהאזורים בשל היעדר יחידות זמינות. התחלות הבנייה צריכות לעלות, אחרת ההיצע ימשיך להיות נמוך מהביקוש.

ככל שהריבית עולה, עלות הלוואת הכסף הופכת ליקרה יותר. סביר להניח שהדבר ישפיע לרעה על אלה התלויים בהכנסותיהם כדי לרכוש דירה ולגור בה. עם זאת, זה עלול לגרום למשקיעים למכור נכסים ולמשוך את השקעותיהם מה שיוביל לירידה בביקוש לדיור.

משקיעים קונים נדל"ן להשקעה כאשר האלטרנטיבות פחות טובות. העלאת הריבית תשפר את קיימות ההשקעה בכלי השקעות בנקאיות. יחד עם זאת, עם עליית הריבית קיימת מגמת שיפור במצב הכלכלי שצפויה פחות.

לא מן הנמנע שבגלל זה ולמרות הריביות הגבוהות יותר, אולי יש סיכוי למשקיעים עם עליית הריבית, בנקים לרוב מוכנים יותר להלוות כסף ולהשקיע בסיכון. יש ביקוש לכלי השקעה בעלי סיכון גבוה יותר ממכשירים בסיכון נמוך כמו פיקדונות בנקאיים.

ישנה גם מגמה גוברת של אנשים משקיעים את כספם בשוק המניות ולא בהשקעות בנקאיות. למי שניסה להשקיע בניירות ערך בנקאיים ומצא שהם לא שווים את הזמן והמאמץ, הם יהיו נוטים יותר לנסות חלופות אחרות כמו מניות עכשיו.

הטרנד הזה של יותר אנשים ניתן לייחס את בחירת המניות להשקיע את כספם לאמונת הציבור הרחב שהשקעות אלו יציבות ובטוחות יותר.

למידע נוסף ומעמיק בנושא - היכנסו לאתר https://www.ds-investments.com אשר מאשר בתוכו מספר רב של תכנים מומלצים ומעשירים אודות תחום האינפלציה על הנדל"ן ובכלל על הנושא עצמו.

כיצד להגן על ההשקעות הפיננסיות שלכם מפני השפעות האינפלציה

אינפלציה היא סיכון משמעותי עבור ההשקעות הפיננסיות שאתם מבצעים. זה יכול לקרות בכל עת וללא אזהרה. אם לא תנקטו באמצעי זהירות, זה עלול לשחוק את החסכונות שלכם לאורך זמן ולא להשאיר לכם מה להראות.

הדרך הראשונה להגן על ההשקעות שלכם מפני השפעות האינפלציה היא על ידי השקעה בניירות ערך בעלי הכנסה קבועה כמו אג"ח או תקליטורים. הדרך השנייה היא השקעה במניות בעלות תנודתיות נמוכה ותשואות דיבידנד גבוהות.

אם אינכם מוגנים מפני הסכנות של אינפלציה, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להפחית את הסיכונים:

ודאו שהיתרות בחשבון ההשקעה שלכם תמיד גבוהות ממה שהן צריכות להיות כדי שיוכלו לעמוד בהפסד פוטנציאלי כתוצאה מאינפלציה השקיעו בחברות שהמוצרים שלהן פחות מועדים לעליות מחירים השקיעו רק בחלק מהכספים שלכם להחזיק השקעות ליותר משנה אחת אינפלציה היא סיכון להשקעות הפיננסיות שאתם מבצעים.

זה יכול לקרות בכל עת וללא אזהרה. אם לא תנקטו באמצעי זהירות, זה עלול לשחוק את החסכונות שלכם לאורך זמן ולא להשאיר לכם מה להראות.

הדרך הראשונה להגן על ההשקעות שלכם מפני השפעות האינפלציה היא על ידי השקעה בניירות ערך בהכנסה קבועה כגון אג"ח או תקליטורים. הדרך השנייה היא השקעה במניות בעלות תנודתיות נמוכה ותשואות דיבידנד גבוהות. אם אינך מוגן מפני סכנות האינפלציה.

 

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר

חדש באתר ביזי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר BIZZY💝