Logo Bizzy Blue

יתרונות בניתוח קטרקט: כיצד ההליך יכול לשפר את חייכם

יתרונות בניתוח קטרקט

תוכן עניינים

במאמר זה נדון במספר יתרונות בניתוח קטרקט, כיצד פועל ניתוח קטרקט ומתי כדאי לשקול זאת.

קטרקט הוא סוג של עכירות או אטימות בעדשת העין והוא יכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל הזדקנות, פציעה, דלקת וגנטיקה. כמו כן, זהו אחד הגורמים הנפוצים ביותר לאובדן ראייה אצל אנשים מעל גיל 50. 

ניתוח קטרקט הוא הליך כירורגי בו מסירים את העדשה הטבעית בתוך העין ומחליפים אותה בעדשה מלאכותית. העדשות החלופיות יכולות להיות עשויות מפלסטיק, זכוכית או שילובים של חומרים אלו. 

ניתוח זה יכול להיעשות בשתי דרכים - כהליך phacoemulsification (כך נקרא באנגלית) או כניתוח קטרקט בלייזר.

הראשון נפוץ יותר וכולל יצירת חורים זעירים בעדשה הטבעית והסרתה דרך חורים אלו, בעוד שהאחרון כולל שימוש בלייזר להסרת הקטרקט. היתרונות של ניתוח קטרקט הם בכך שהוא משקם את הראייה, משפר את איכות החיים ויכול להפחית את התלות במשקפיים או בעדשות מגע. כמו כן, ניתוח זה מומלץ לאנשים שיש להם בעיות בראייה, כגון קוצר ראייה, רוחק ראייה ואסטיגמציה.

ניתוח קטרקט ומשמעותו עבור הראייה שלכם

קטרקט מתרחש כאשר חלבונים בעדשה מתגבשים יחד ויוצרים מסה קשה על פני העדשה. עכירות זו עלולה לגרום לראייה מטושטשת ובמקרים חמורים יותר לעיוורון. למעשה, אובדן ראייה הקשור לקטרקט הוא אחד הגורמים המובילים לעיוורון בעולם. כמו כן, זוהי לא בעיה עבור מבוגרים, שכן ניתן לראות אותה גם בילדים.

ניתוח קטרקט הוא טיפול יעיל לשיקום הראייה לאחר היווצרות קטרקט. עם זאת, לא תמיד ניתן לשחזר את הראייה עם ניתוח בלבד מכיוון שחלק מהמטופלים איבדו יותר מדי ראייה כדי להפוך זאת לביצוע או שיש להם מצבים בריאותיים אחרים שגורמים להם לא להיות כשירים לניתוח כגון סוכרת או גלאוקומה.

כיצד ניתוח קטרקט משפר את איכות החיים

מטופלים רבים מודאגים מהסיכונים והסיבוכים של ניתוח קטרקט. עם זאת, ישנם כמה יתרונות בריאותיים ארוכי טווח מניתוחי קטרקט שאנשים לא מחשיבים לעתים קרובות. היתרונות בניתוח קטרקט עולים על הסיכונים וזו אפשרות טובה למי שרוצה לחיות חיים ארוכים ובריאים.

ניתוח מסוג זה מכונה "טיפול הנס" מכיוון שהוא יכול לשפר את איכות החיים, העצמאות, אורח החיים והראייה. כמו כן, זהו אחד הניתוחים הנפוצים ביותר המבוצעים בעולם. בטווח הארוך, ניתוח קטרקט יכול להפחית את הסיכון למחלות עיניים אחרות כמו גלאוקומה, ניוון מקולרי ורטינופתיה סוכרתית.

*ניתן להפחית את הסיכון לפתח קטרקט על ידי הרכבת משקפי שמש, הפסקת עישון ושתיית אלכוהול ושמירה על תזונה בריאה.*

כיצד לשמור על בריאות עיניים טובה יותר

חשוב לשמור על בריאות העיניים שלנו גם כאשר אנו לא שמים לב אליהן באופן פעיל. לדוגמה, אם אתם עובדים ליד מחשב כל היום, חשוב שתעשו הפסקות ותסיטו את מבטכם מהמסך מדי פעם.

עם השימוש הגובר בסמארטפונים, מחשבים וטאבלטים, הראייה שלנו הולכת ומתדרדרת. זו בעיה עצומה מכיוון שהיא משפיעה על איכות החיים שלנו ויכולה להוות בעיה בריאותית רצינית.

לכן, ישנן דרכים רבות לשמירה על בריאות העיניים שלנו. יש אנשים שבוחרים להרכיב משקפיים או עדשות מגע בעוד שאחרים בוחרים בניתוח לתיקון בעיות הראייה שלהם. ישנן גם כמה דרכים טבעיות שבהן אתם יכולים להשתמש כדי לשפר את בריאות העיניים שלכם כמו שיפור התזונה שלכם, פעילות גופנית, ושינה מרובה.

אנו מקווים שנהנתם מקריאה של מאמר זה העוסק בנושא יתרונות בניתוח קטרקט, מקווים שענינו לכם על כל השאלות ושלמדתם דברים חדשים בנושא, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר

חדש באתר ביזי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר BIZZY💝