Logo Bizzy Blue

ייפוי כוח מתמשך או צוואה - מהם ההבדלים?

ייפוי כוח מתמשך או צוואה

תוכן עניינים

מהו ייפוי כוח מתמשך והאם אין לי כבר צוואה?

ייפוי כוח הוא מסמך משפטי המאפשר למישהו לפעול בשמכם כאשר אינכם יכולים לעשות זאת.

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך המאפשר למישהו לפעול בשמך בכל ההחלטות בעתיד, גם אם אתה מסוגל לקבל החלטות בעצמך בהווה.

צוואה היא מסמך משפטי המציין כיצד אתה רוצה לחלק את רכושך לאחר מותך. הצוואה רשאית גם למנות מנהל עיזבון שיבצע את תנאי הצוואה. חשוב שתהיה צוואה מכיוון שהיא משאירה הנחיות ברורות מה צריך לקרות עם העיזבון שלך לאחר המוות.

חשוב לקיים צוואה כי היא משאירה קווים מנחים ברורים מה צריך לקרות לעיזבון לאחר המוות. צוואה מבטיחה שהרצונות הסופיים שלך יכובדו ושתוכל לספק את האנשים שאכפת לך מהם בדרך שאתה רוצה.

צוואה מאפשרת לך למנות מנהל עיזבון אשר ינהל את עיזבונך על פי הנחיותיך. זה גם עוזר להבטיח שכל חוב או מיסים ישולמו לפני חלוקת שאר הנכסים שלך.

מי יכול להיקרא כמיופה שלי במסגרת ייפוי הכוח המתמשך?

האדם שיכול להיות המיופה שלך הוא מישהו שיש לו את היכולת המשפטית לפעול בשמך.

ברוב המקרים, זה יהיה בן משפחה קרוב או חבר. למיופה שלך תהיה הכוח לקבל החלטות לגבי הרכוש והכספים שלך.

במקרה של חוסר יכולת מסיבה כלשהי, ניתן למנות מיופה כוח שיקבל החלטות בשמך. לאדם שנבחר כמיופה הכוח שלך תהיה הכשירות המשפטית לפעול בשמך ויהיה לו את הסמכות לקבל החלטות לגבי הרכוש והכספים שלך.

איך עושים ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי הכוח המתמשך יכול להיערך על ידי עורכי דין שעברו הכשרה מיוחדת לשם כך ומוסמכים על ידי מינהל הפיקוח. תנאי נוסף הוא כי עורך הדין המנסח את ייפוי הכוח המתמשך יישאר ניטרלי ולא תהיה לו כל גישה אישית למסמך.

על מנת להיות עו"ד מוסמך לצורך כך, יעבור עורך הדין הכשרה והסמכה מיוחדת. בנוסף, עורך הדין יהיה חסר פניות ולא תהיה לו כל גישה אישית למסמך. זה מבטיח שהם מסוגלים לספק את ההכוונה הטובה ביותר בעת הכנת ייפוי כוח מסוג זה.

כמו כן, חשוב לציין כי בעת עריכת ייפוי הכוח המתמשך, המנהל כשיר משפטית, צלול ומודע לחלוטין לחשיבות ההחלטות שהוא מקבל במסגרת ייפוי הכוח המתמשך.

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר לאדם למנות מקבל החלטות מחליף שיקבל החלטות בשמו של אותו אדם, במידה ולא יוכל לעשות זאת בעצמו. ייפוי כוח מתמשך חייב להיות ערוך באופן שיבטיח את כשירותו ויכולתו הנפשית של מי שממנה.

לאחר מתן ייפוי הכוח המתמשך, נדרש ייפוי הכוח לחתום על ייפוי הכוח המתמשך ולאשר בכתב ליועץ המשפטי כי הוא מסכים להפקדה שהוא מקבל ולתוכן ההחלטה שהתקבלה במסגרתה. הוא מסמך שמסמיך אדם אחר לקבל החלטות עבור המעניק במקרה שאינו יכול לעשות זאת.

הבחנה בין צוואה ליפוי כוח מתמשך

  • יורש הוא לפעמים גם האדם אשר מיופה כוח - בעל ייפוי הכוח הוא זה שבוחר סוכן, לרוב מקרב עמיתיו, לרוב בן זוג או ילדים. אז לפעמים, גם היורשים בצוואה מוסמכים על ידי ייפוי כוח מתמשך. ישנה חפיפה מסוימת בין שני המסמכים הללו, אך הם עדיין שונים במובנים מסוימים. כך שלפעמים, גם היורשים (הזוכים) בצוואה מוסמכים על ידי ייפוי כוח מתמשך. זה משהו שיכול לפעמים לבלבל, אבל הדמיון בין שתי הישויות הוא ששניהם מאפשרים לצד שלישי לשלוט על זה של מישהו אחר.

  • ייפוי כוח אינו מקים זכויות ירושה – ייפויי כח מסדירים את ענייני רכושו של יחיד בעודו בחיים, אך אינם מקימים זכויות ירושה. עם זאת, הוא יכול לקבוע מתנות, כמו מי שקובע מראש שכל אחד מנכדיו יקבל בחתונתו 100,000 שקל.

  • בזמנים שונים - צוואה היא מסמך שלא ניתן לפתוח עד פטירה על המצווה. ליורש, כלומר הזוכה על פי הצוואה, אין זכות דיבור עד פטירתו בבר המצווה לפני קבלת הצוואה.

מהי צוואה הדדית?

ה"צוואה הדדית" של בני הזוג פירושו - צוואה (במסמך אחד, או בשני מסמכים נפרדים) שבני הזוג מסכימים ועורכים במשותף על התוכנה, שתנאיה תלויים בתנאים המקבילים לצוואה של בן הזוג השני.

צוואה הדדית היא הסכם בין בני זוג ליצירת מסמך שנכנס לתוקף לאחר שאחד מהם נפטר. צוואה מסוג זה יכולה לשמש לחלוקת רכוש, לייעד אפוטרופוסים לילדים ולקביעת סידורי הלוויה.

שימו לב שגם בני זוג נשואים וגם בני זוג ידועים יכולים לערוך צוואה משותפת.

צוואה משותפת היא צוואה הקובעת חלוקת רכוש בין בני זוג. אדם נשוי יכול לערוך צוואה משותפת עם בן זוגו הנשוי כדין. צוואה שנוצרה במשותף עשויה לתאר את הרכוש המיועד לחלוקה, לזהות את המוטבים ולמנות מנהל עזבון אחד או יותר לניהול העיזבון לאחר המוות.

לפרטים נוספים אודות ייפוי כוח מתמשך, וצוואות - תוכלו לקרוא באתר משרד עוה”ד נוה חגי

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר

חדש באתר ביזי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר BIZZY💝