Logo Bizzy Blue

הגורמים לנסיגת חניכיים ואיך ניתן לטפל בהם ביעילות

ד ר סביון ממרפאת סביון מדיקל סנטר

תוכן עניינים

אחת הבעיות הנפוצות ביותר והמטרידות ביותר בעולם רפואת השיניים היא נסיגת החניכיים. נסיגת חניכיים מתרחשת לרוב לאיטה, בהתמדה עיקשת, ולעיתים עם הזמן היא מובילה למצבים קיצוניים במיוחד. כאשר החניכיים נסגו לא מעט ושורש השן מתחיל להיחשף הסובלים מהבעיה יחוו כאב, חוסר נוחות, רגישות לחום או לקור, ועוד תופעות לא נעימות שיובילו אותם במוקדם או במאוחר (ובמקרה זה לרוב זה כבר בשלב די מאוחר!) לכיסא המטופל במרפאה של רופא השיניים שלהם.

ד"ר סביון ממרפאת סביון מדיקל סנטר חולק איתנו מהידע שלו בתחום זה, ואנו נביא ידע זה כאן כדי שגם אתם תדעו מהם הגורמים לנסיגת החניכיים שלכם, וכיצד ניתן לגשת לנושא בהקדם ובצורה נבונה, כדי לזכות שוב בפה בריא ובאיכות החיים שאבדה.

הגורמים לנסיגת חניכיים:

  • גנטיקה – נתחיל מאלו מאיתנו הסובלים על לא עוול בכפם. הרבה אנשים ששומרים על בריאות הפה שלהם, מצחצחים בעדינות את השיניים בתנועות עגולות ורכות, הולכים לביקורת כמה פעמים בשנה ועושים כמיטב יכולתם. ברם, אם הגנטיקה שלהם קובעת כי הם יסבלו מנסיגת חניכיים, קיים סיכוי גבוה מאוד שכך יקרה.
  • צחצוח אגרסיבי – זוכרים שכתבנו "מצחצחים בעדינות"? ובכן, כולנו למדנו כילדים כיצד לצחצח נכון את השיניים. רופאי השיניים שעובדים עם ילדים מדגישים ומלמדים פעם אחר פעם כי יש לצחצח בעדינות רבה את השיניים, כדי לא לפגוע בבריאות השן והחניכיים. ועדיין, הרבה מאוד אנשים מצחצחים באגרסיביות ופוגעים לאורך השנים בחניכיים, מה שמוביל לנסיגה איטית וכרונית.
  • הזנחה והיגיינה לקויה – בין אם הימנעות משמירה בסיסית על היגיינת הפה כמו בצחצוח שיניים יומיומי, ובין אם בהזנחה רפואית והימנעות מטיפולים וביקורת, ניקוי השיניים והאבנית וכיו"ב, כאשר לא דואגים לבריאות השיניים ומזניחים את הפה לאורך זמן ללא ביקורת וללא טיפול נכון, החניכיים עלולות לסגת גם כן.
  • שינויים הורמונליים – בין אם במצבים של נסיגת חניכיים לאחר היריון ולידה ובין אם מתוקף שינויים הורמונליים אחרים, פתולוגיים או טבעיים, לעיתים אחת מהתוצאות תהיה נסיגת חניכיים, קלה או חריפה, שדורשת טיפול מיידי.

מה אפשר לעשות לגבי זה?

יש עוד כמה וכמה סיבות להיווצרות נסיגת החניכיים, כולל דלקות כרוניות, זיהומים, ואפילו פירסינג ועישון. אבל בואו נשים זרקור לרגע לא רק על הסיבות לבעיה, אלא לפתרונות הזמינים לנו.

ישנן שיטות רבות לטפל בנסיגת החניכיים שלכם. חלקן טובות מאחרות, כאשר בחוד החנית ניצב בגאון הטיפול בלייזר. הוא פחות כואב מכירורגיה פריודונטלית קלאסית (FGG), מתאימה להרבה יותר מטופלים מאשר שיטת PST לכיסוי החניכיים שמתאימה רק לחלק מאוד מסוים באוכלוסייה, ובטוחה יותר משיטת ה- Tunneling המוצלחת.

בסופו של דבר השיטה המיקרו-כירורגית הממנפת בהצלחה לייזר טיפולי עושה את העבודה המוצלחת ביותר בתחום זה. ועדיין גם היא לא תתאים ל-100% מהמטופלים, ויש להתאים את הטיפול הנכון ביותר באופן אינדיבידואלי לחלוטין.

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר

חדש באתר ביזי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר BIZZY💝