Logo Bizzy Blue

בנייה ירוקה - בנייה ידידותית לסביבה

בנייה ירוקה

תוכן עניינים

באמצעות שימוש בבנייה ירוקה, אפשר לצור סביבת מגורים בריאה וגם נוחה וכל זאת תוך הימנעות (במידת האפשר) מפגיעה באיכות הסביבה ובמשאבים טבעיים מתכלים. בניה ירוקה נקראת גם בנייה בת קיימא. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאת הכתבה ולגלות מהי בנייה בת קיימא, מהם היתרונות שלה וכמו כן לקרוא שאלות ותשובות בנושא.

מוכנים? אנחנו מתחילים!

מהי בנייה ירוקה או בנייה בת קיימא?

מדובר על בנייה שעוסקת בהיבטים שונים של תכנון, בנייה ופיתוח. למעשה, כאשר מדובר על פרויקט בניה של מבנה ירוק, תהיה התייחסות לכל מיני מרכיבים בהם: בחירת אתר הפרויקט, צפיפות הבנייה, חיסכון בצריכת אנרגיה, חיסכון במים, שימוש בחומרים ירוקים, ניהול אתר הבנייה ועוד. המטרה העיקרית היא צמצמום השפעת המבנים על הסביבה שכן אלה מהווים גורם עיקרי בכל הקשור לצריכה של משאבי אנרגיה ומשאבי טבע וכמו כן פליטת מזהמים לאוויר.

למה מומלץ לבנות מבנים ירוקים?

אלו הם מבנים שנחשבים ליותר בריאים מהמבנים הרגילים. זאת תודות לשימוש בחומרים שאינם פולטים מזהמים, אינם פולטים קרינה ועוד. כמו כן, המבנים גם מאווררים יותר והם גם חשופים לתאורה טבעית וכמו כן יש להם גם בידוד אקוסטי ברמה גבוהה. כמו כן, בגלל שמדובר על מבנים ירוקים, מורגש גם חיסכון משמעותי בצריכת החשמל. אין ספק שאם משקיעים במבנה ירוק, ההשקעה היא לטווח ארוך וזו השקעה משתלמת ביותר שכן המבנים הללו נמכרים מהר יותר וגם במחירים גבוהים יותר וזאת בהשוואה למבנים עם נתונים דומים שאינם ירוקים.

מהם היתרונות של בנייה ירוקה?

שיטת הבנייה הירוקה מאפשרת להנות מכל מיני יתרונות בהם:

  • חיסכון בעלויות החשמל וגם בהוצאות תחזוקה.
  • הגנה מפני רעידות אדמה ובידוד אקוסטי ברמה גבוהה
  • הפחתת תלות בכוח אדם. אין צורך בהרבה בעלי מקצוע שיהיו שותפים לפרויקט הבניה הירוקה. יש צורך רק בעובדים מומחים בתחום וכמובן יש צורך גם במנהל עבודה שיפקח על כל הפרויקט.

מהן תכונות הבנייה הירוקה?

מי שבחר לאמץ את עקרונות הבנייה הירוקה, יכול להעיד שיש לה מספר תכונות חשובות והן:
בקרת טמפרטורה משופרת, בקרת תאורה משופרת, עלייה בשליטה באוורור בבית, עלייה משמעותית בכל הקשור לתאורת היום שיש בבית ועוד. התכונות הללו יכולות להשפיע משמעותית על איכות החיים של המתגוררים במבנה.

מהו תקן 5281 לבנייה ירוקה?

מדובר על תקן המתמקד בתשעה תחומים מרכזיים הקשורים לכל בניין ירוק והם:
קרקע, מים, חומרי בנייה, אנרגיה, פסולת, תחבורה, בריאות ורווחת משתמשי המבנה, ניהול אתר הבנייה וחדשנות. כל אחד מהתחומים הללו מתחלק לתתי נושאים והם כוללים קריטריונים למדידה וגם קריטריונים להערכה. הניקוד ייקבע לפי העמידה בדרישות. ככל שיצברו יותר נקודות, כך גם הדירוג (1-5 כוכבים) יעלה והפרויקט כולו יזכה בהגדרה "בניין ירוק".

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר