Logo Bizzy Blue

מה זה התקן תוך רחמי - יתרונות ושיטות נוספות לאמצעי מניעה

התקן תוך רחמי

תוכן עניינים

התקן תוך רחמי הוא אמצעי מניעה קטן בצורת T המוחדר לרחם והוא משמש לרוב למניעת הריון על ידי מניעת הפריה של ביצית. התקנים אלו קיימים כבר זמן רב והתפתחו עם הזמן. התקן זה הוא דוגמה לאמצעי מניעה אחד כזה שהתפתח עם הזמן עם שיפורים בטכנולוגיה ובעיצוב כדי להתאים טוב יותר לצרכים של נשים וזוגות המשתמשים בו כיום.

ההתקן הראשון נעשה בשנת 1885 על ידי ד"ר ליפמן כתוצאה מהתצפיות שלו על אופן פעולת המחזור החודשי אצל נשים. התקן זה משמש לעתים קרובות כאמצעי מניעה לשעת חירום ולטיפול בדימום וסתי כבד. כמו כן, הוא משמש גם מסיבות רפואיות אחרות כמו אנדומטריוזיס ושרירנים ברחם.

תפקידו הוא למנוע מהזרע להגיע לביצית על ידי הרג של כל זרע שהוא בא איתו במגע או על ידי מניעת כניסתו לרחם. כמו כן, הוא עשוי למנוע הפריה של הביצית על ידי חסימת החצוצרות מה שיכול להפחית את הסיכוי של אישה להיכנס להריון, במיוחד אם היא מקיימת יחסי מין לעתים קרובות וללא שימוש בהגנה.

אם את אישה שמקיימת יחסי מין לעיתים קרובות ואת חושבת להכניס לרחם שלך התקן תוך רחמי, אנו ממליצים לך להתייעץ לפני כן עם ד"ר גבי בן שטרית - מומחה בגניקולוגיה, מיילדות ובמחלות צוואר הרחם. מומחה בהיסטרוסקופיות ללא הרדמה וללא כאבים ומומחה למחלות צוואר הרחם וכירורגיה גינקולוגית.

מהם היתרונות של שימוש בהתקן תוך רחמי

התקן תוך רחמי הוא סוג של אמצעי מניעה שיכול לשמש נשים למניעת הריון. הוא יכול לשמש גם כאמצעי מניעה לשעת חירום אם אכן מתרחש הריון. הסיבה לכך היא שהוא אינו תלוי במחזוריות של האישה, והוא נוח יותר משיטות אחרות למניעת הריון. הוא גם נחשב לאמצעי מניעה בטוח ונוח שיכול לשמש את כל הנשים, ללא קשר לגיל או למצב בריאותי.

ניתן להשתמש בהתקן תוך רחמי כאמצעי מניעה או כאמצעי חירום למניעת הריון על ידי הכנסתו לרחם עד חמישה ימים לאחר יחסי מין לא מוגנים או שיטת מחסום כושלת כגון קונדום או דיאפרגמה. כמו כן, ניתן להשתמש בהתקן תוך רחמי כשיטת הקו הראשון למניעת הריון מכיוון שהוא יעיל מאוד ויש לו מעט תופעות לוואי.

התקנים תוך רחמיים מציעים יתרונות רבים לנשים, כולל הגנה מפני זיהומים המועברים במגע מיני, הפחתת כאבי מחזור וכאבים והפחתת הסיכון למחלות דלקתיות באגן.

היתרונות של שימוש בהתקן תוך רחמי כוללים:

  • סיכון מופחת להריונות חוץ רחמיים
  • סיכון מופחת לציסטות בשחלות ולמחלות דלקתיות באגן
  • זה בטוח לנשים שאינן יכולות להשתמש בשיטות הורמונליות
  • זה בטוח וקל לשימוש
  • אין צורך בכדורים או זריקות יומיות.
  • ניתן להשתמש בו על ידי כל הנשים, ללא קשר לגיל או למצב בריאותי.

שיטות נוספות של אמצעי מניעה

ישנן שיטות רבות ושונות של אמצעי מניעה בחוץ, כך שיכול להיות קשה לבחור את השיטה הטובה ביותר. בחלק זה נעזור לכם למצוא את השיטה הטובה ביותר עבורכם.

שיטות שונות של אמצעי מניעה זמינות עבור אנשים שמקיימים יחסי מין. הם יכולים לשמש נשים שרוצות להימנע מהריון, כמו גם גברים שרוצים להימנע ממחלות מין. אמצעי מניעה עוסקים לא רק במניעת הריון, אלא גם במניעת הריון לא רצוי.

ניתן לסווג שיטות שונות למניעת הריון לשני סוגים: הורמונלי ולא הורמונלי. שיטות הורמונליות הן אלו שמונעות ביוץ על ידי עצירת שחרור הורמונים בגוף ואילו שיטות לא הורמונליות משתמשות במחסומים פיזיים כדי למנוע מהזרע להגיע לביצית או להיפך.

הצורה הנפוצה ביותר של אמצעי מניעה היא גלולות וקונדומים למניעת הריון. שיטות אלו קלות לשימוש ויעילות במניעת הריון. ישנן גם צורות אחרות של אמצעי מניעה שקיימות כבר זמן רב כמו דיאפרגמות, התקן תוך רחמי וקוטל זרע.

בנוסף, ישנן כמה שיטות חדשות עם יתרונות וחסרונות שונים. דוגמה אחת היא טבעת למניעת הריון שהוכחה כיעילה יותר מצורות אחרות של אמצעי מניעה במניעת הריון.

מקווים שמאמר זה ענה לכם על כל השאלות בנושא התקן תוך רחמי, מקווים שחידשנו לכם דברים שלא ידעתם לפני בנושא ושהתוודעתם לדברים שלא ידעתם לפני כן, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר

חדש באתר ביזי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר BIZZY💝