Logo Bizzy Blue

מדריך לבחירת יאכטה

בחירת יאכטה

תוכן עניינים

מעוניינים לרכוש יאכטה? מומלץ שתלמדו כמה שיותר על התחום ותבדקו איזו יאכטה מתאימה עבורכם. אנחנו רק נאמר שהתהליך הוא מורכב, שכן יש המון הצעות כדאיות לרכישת יכאטה.
זו יכולה להיות יאכטה חדשה או יאכטה מיד שנייה. יש גם סוגים שונים של יאכטות כמו, מנועיות, מפרשיות, תחרותיות וקרוזיות.
הצטרפו אלינו לסקירה מעניינת בנושא שנעשתה בשיתוף עם חברת אזימוט יאכטות.

רכישת יאכטה שתואמת את הצרכים שלכם

אתם תדעו לאפיין הכי טוב את המטרות שלכם ועל כן כאשר יש אפיון מדויק, אתם תוכלו לקבל ייעוץ לגבי היאכטה שהכי מתאימה לכם מבחינת המפרט הטכני שלה. לדוגמה, אם אתם מתכננים לצאת להפלגות ארוכות, ההמלצה היא לרכוש יאכטה שיהיו לה תכונות גוף חזקות וכך היא תוכל לשאת דלק, ציוד ומזון. דוגמה נוספת היא מקום העגינה. אם אתם מתכוונים לעגון במפרצים ולא במרינות, אז זו צריכה להיות יאכטה שיהיה אפשר להתקין בה מתפיל מים וגנרטור.

יאכטה חדשה או יאכטה מיד שנייה

אם יש לכם מספיק כסף ואין לכם בעיה להקצות אותו לרכישת יאכטה, אז בוודאי שנמליץ לכם לרכוש אחת חדשה. מה שכן, אם יש לכם תקציב מוגבל יחסית ולא תרצו לוותר על החלום להיות בעלי יכאטה משלכם, אז בהחלט תוכלו גם לשקול רכישה מיד שנייה. רק קחו בחשבון שאתם משאירים גם תקציב כספי נוסף עבור שיפוצים או תיקונים שידרשו.

יאכטה מנועית או יאכטה מפרשית

שוב פעם, גם כאן הכל תלוי במטרות שלכם. אם אתם תעשו שימוש ביאכטה לצורך דייג, אז האופציה המתאימה עבורכם היא יאכטה מנועית. מנגד, אם תרצו להשתמש ביאכטה לצורך עיסוק ספורטיבי, אז האופציה האידיאלית עבורכם היא יאכטה מפרשית.

צורת ההפלגה

גם היא משפיעה ישירות על תהליך הבחירה. צורת ההפלגה יכולה להיות בצורת שייט אקסטרים או בצורה רגועה ואיטית. לכל צורה, יש את דגם וגודל היאכטה המתאימים. כאשר תגיעו לחברה המשווקת את היאכטה, הצוות המקצועי ידע להתאים לכם את הדגם המתאים.

הוצאות שנתיות לאחזקת היאכטה

אם חשבתם שתרכשו יאכטה חדשה או יאכטה יד שנייה ולא תצטרכו להשקיע בתחזוקה שלה, הרי שיש לכם טעות  גדולה. את היאכטה צריך לתחזק. על כן, קחו בחשבון גם את ההוצאה הזאת.
עלות האחזקה היא בדרך כלל 10 אחוז מערך היאכטה. כמו כן, יכול להיות שתרצו גם לשדרג את היאכטה ולהוסיף כלי מטבח, כלי עבודה וכלי מיטה. גם כאן מדובר על עוד הוצאה שיש לקחת בחשבון.

לקנות או לשכור יאכטה

אם אין לכם יותר מדי זמן פנוי ומדובר על שבוע בשנה שבו תרצו להפליג, אז יש עוד אופציה שיכולה להיות מצוינת עבורכם והיא השכרת יאכטה. נכון, היאכטה לא תהיה בבעלותכם, אבל ההוצאה תהיה שפויה יותר ואנחנו בטוחים שאתם גם תהנו. 

בעלי עסקים או רוצים להיות כאלה?

קבלו גישה חינמית לכמות לא הגיונית של הדרכות פרקטיות לעסקים - בחינם - שמועברים ע"י אלעד הדר - יועץ עסקי עם וותק של 23 שנים מחברת Success - שעזרו עד היום למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל!

תפריט נגישות אתר